مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:


با تصحیح قوانین جایگاه انجمن‌ کتابخانه‌ها و حدود اختیارات آنها را ارتقاء خواهیم داد


جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرهای حمیدیا، شاهدیه و شهرستان یزد با حضور علایی  سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، طبایی بخشدار مرکزی یزد و سایر اعضا در سالن کنفرانس کتابخانه امام علی(ع) یزد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن خوشامدگویی به اعضای انجمن‌ شهرهای یزد، گزارش کوتاهی از عملکرد خود در دو سال تصدی مدیریت کتابخانه‌های استان ارائه داد و گفت: در شصت سال گذشته استان یزد از لحاظ شاخص‌های کتابخانه‌ای در رتبه پایینی قرار داشت، ولی در حال حاضر در بیشتر شاخص‌ها در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد.


وی گسترش فضاهای کتابخانه‌ای، افزایش کتابخانه‌های روستایی، افزایش تعداد کتاب و نیروی انسانی کتابخانه‌ها و گسترش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را از مهم‌ترین پیشرفت‌های کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر ذکر کرد.


علایی با اشاره به فعالیت در سمت مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد تصریح کرد: سعی می‌کنیم با تصحیح قوانین، جایگاه انجمن‌ها و حدود اختیارات آنها را ارتقاء دهیم.


طبایی، بخشدار یزد نیز تحولات صورت گرفته در کتابخانه‌ها را در سال‌های بسیار خوب ارزیابی کرد و در خصوص روند قانونی جذب بودجه فرهنگی استان و مشکلات قانونی تخصیص این بودجه نکاتی را مطرح ساخت.


وی همچنین خواستار تصویب طرح گسترش فضای کتابخانه حضرت زهرا(س) حمیدیا در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر شد.


گفتنی است در پایان این جلسه، پیگیری جدّی گسترش فضای کتابخانه حضرت زهرا(س) توسط اداره کل کتابخانه‌ها و بخشداری مرکزی، برنامه‌ریزی جهت اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری رهبری در دیدار کتابداران با ایشان و پیگیری تبلیغات کتاب و کتابخوانی در صدا و سیما تصویب شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا