سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:نامگذاری روزی به نام کتابدار به این قشر هویتی مستقل بخشید

یزدفردا:سید محمدحسن علایی در جمع کتابداران شهرستان یزد گفت: سخنان رهبر انقلاب در دیدار با کتابداران کشور به عنوان سند تاریخی پاسداشت مقام کتاب و کتابدار توسط معظم‌له است و کتابداران باید به آن افتخار کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، علایی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان در نشستی با حضور کتابداران شهرستان یزد با اشاره به دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری و برکات این سفر برای قشر کتابدار اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ این سفر معنوی، نامگذاری روز 29 تیرماه در تقویم رسمی کشور به نام روز کتابدار بود که این موضوع برای همیشه به کتابداران هویتی مستقل بخشید.

وی افزود: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب از 33 سال فعالیت و تلاش کتابداران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان "مجاهدت خاموش" یاد کردند که این مجاهدت در راه اعتلای فرهنگ کتاب و مطالعه صورت پذیرفته و بسیار ارزشمند است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان یزد، از همه کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها خواست سخنان رهبر انقلاب در این دیدار را به عنوان سند تاریخی پاسداشت مقام کتاب و کتابدار توسط معظم‌له در کتابخانه خود نصب و به آن افتخار کنند.

وی همچنین یکی از خاطرات شیرین دوران مسئولیتش در سمت مدیرکل کتابخانه‌ها را سفر معنوی عتبات عالیات به همراه جمعی از کتابداران ارزیابی کرد و گفت: در این سفر به یادماندنی از نزدیک شاهد اخلاص و نیت‌های پاک عزیزان همکار بودم.

سید محمدحسن علایی، پیشرفت‌های به دست آمده در طی دو سال مسئولیتش در کتابخانه‌های عمومی استان را مرهون ایثار و همراهی همه کتابداران دانست و ابراز امیدواری کرد، این تلاش و همدلی در آینده نیز با همه توان ادامه یابد.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان یزد نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از زحمات علایی در سمت مدیرکل کتابخانه‌ها، هدف از تشکیل این جلسه را قدردانی از زحمات وی دانست و خطرنشان کرد: موفقیت‌های چشمگیر اخیر اداره کل، با مدیریت مطلوب علایی و همکاری و فداکاری کتابداران و کارکنان خدوم اداره کل کتابخانه‌های استان به دست آمده است.

پایان‌بخش این مراسم، اقامه نماز جماعت و ضیافت افطاری کارکنان اداره کل و کتابداران شهرستان یزد بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا