سومین جلسه انجمن کتابخانه‏ های عمومی شهرستان مهریز برگزار شد


سومین جلسه انجمن کتابخانه‏ های عمومی شهرستان مهریز با حضور علايي مديركل امور استان‌ها و انجمن هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در محل مجتمع فرهنگی و هنری اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، سيد محمدحسن علایی به تشریح دیدار اخير کتابداران با مقام معظم رهبری پرداخت و خواستار توجه ويژه به منويات ایشان در همه امور شد.

وی در اين خصوص از نام گذاری 29 تیر، همزمان با نخستين ديدار كتابداران سراسر كشور با مقام عظماي ولايت، به نام «روز کتابدار» در تقويم رسمي كشور خبر داد.

علايي، ضمن تقدیر از اعضای انجمن مهريز و صمیمیت موجود میان آنها، ارتباط تنگاتنگ بین اداره کتابخانه‏ ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهریز را تحسین نمود و اين هماهنگي را الگوي مطلوبي براي ساير شهرستان‌ها دانست.

مديركل امور استان‌ها و انجمن‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي كشور، از اداره کتابخانه ‏های عمومی شهرستان نیز به دلیل راه‏ اندازی و تجهیز 5 باب کتابخانه روستایی تقدیر كرد و خاطر نشان ساخت: شهرستان مهریز تنها شهرستانی است که کلیه روستاهای با جمعیت بالای 1000 نفر آن صاحب کتابخانه است.

در ابتدای اين جلسه رستگاری، معاون فرماندار ضمن خیرمقدم به مدیرکل امور استان‏ها و انجمن‏های نهاد، افزایش تعداد کتابخانه‏ های شهرستان از 5 باب به 11 باب در دوران مسئوليت علایی را مدیون مدیریت مدبرانه وی دانست.

قریشي، رئیس اداره کتابخانه‏ های عمومی شهرستان مهريز نيز خلاصه‏‏ای از عملکرد این اداره در 2 سال گذشته را تشريح كرد.

وي در گزارش خود افزایش 39 درصدی زیربنای کتابخانه ‏ها، افزایش 26 درصدی عناوین کتاب در کتابخانه ‏ها، رشد 25 درصدی اعضای فعال، تجهیز تمامی کتابخانه ‏ها به رایانه و اينترنت و اتصال 3 باب کتابخانه به شبکه اینترانت با ظرفیت دانلود نامحدود را نمونه‌هايي از فعاليت چشگير صورت گرفته براي رشد و ارتقاي جايگاه كتابخواني در شهرستان بيان كرد.

قريشي، همچنين با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی ساختمان جدید کتابخانه شهید مطهری اظهار داشت: اميدواريم اين كتابخانه در دهه فجر امسال به بهره‌برداري برسد.

در سومین جلسه انجمن کتابخانه ‏های عمومی شهرستان مهریز مصوب شد هیچ همایش و جلسه‏ای در شهرستان بدون پیوست کتاب برگزار نشود و کتاب‏ها و پوسترهایی در حاشيه برنامه‌هاي مختلف فرهنگي دستگاههاي شهرستان، به نمایش گذاشته شود.

در پايان اين جلسه اعضاي انجمن كتابخانه‌هاي عمومي مهريز با اهداي لوح سپاس و تابلويي نفيس از علايي تقدير به عمل آوردند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا