مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد: بافق از فضای استاندارد کتابخانه محروم است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بافق که با حضور فرماندار و اعضای این انجمن در محل فرمانداری بافق تشکیل شد، اظهار داشت: کتابخانه یک نهاد فرهنگی است و باید برای پویایی و کارآمد بودن آن با برنامه‌ریزی و هم‌فکری تلاش کنیم.

"محمدحسین پارساییان" به نبود امکانات کافی در کتابخانه‌های بافق اشاره کرد و افزود: فضای موجود کتابخانه‌ها در این شهرستان در شأن مردم و دوستداران فرهنگ مطالعه نیست که برای حل این مشکل اتخاذ یک تصمیم درست ضروری به نظر می‌رسد.

وی توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در کتابخانه‌های بافق را ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث کتابخانه عمومی در این شهرستان در مصوبات سفرهای ریاست جمهوری قرار نگرفته است، انتظار می‌رود زمینه‌ای فراهم شود تا مسئولان شهرستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرده و این موضوع را پیگیری کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد با تبیین ساختار نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: این سازمان نهادی غیردولتی و مستقل است که با توجه مسئولان شهرستان به این نهاد، زمینه ایجاد فرهنگ کتابخوانی فراهم می‌شود.

وی فراهم کردن بستر و امکانات لازم برای توسعه کتابخانه‌ها و فرهنگ مطالعه را ضروری خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه در این زمینه تاکنون اقدام موثری انجام نگرفته است، ضرورت دارد با اتخاذ تدابیر و اخذ تصمیمات لازم زمینه توسعه پایدار در این راستا فراهم کنیم.

پارساییان در مورد تهیه کتاب‌هایی با موضوعات روز و جدید و نظرخواهی از قشر دانشجو و استاد بیان کرد: سیاست‌گذاری ورود منابع به کتابخانه‌ها در کشور به صورت سراسری است، بنابراین کارگروهی در تهران از افراد فرهیخته دانشگاهی، حوزوی و اقشار مختلف تشکیل شده‌ که با توجه به فضای فرهنگی استان‌ها و کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

فرماندار بافق نیز در این جلسه از اختصاص مبلغ 10 میلیون تومان به ساخت کتابخانه در بافق خبر داد و افزود: انتظار داریم با برنامه‌ریزی و همکاری مسئولان زمینه ایجاد یک کتابخانه استاندارد در شهرستان فراهم شود.

حسین ندافیان با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بافق گفت: بالا بردن سطح علم و آگاهی در جامعه نیازمند ایجاد یک فضای متناسب با استاندارهای کتابخانه است.

وی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان بافق را یادآور شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ اساس توسعه هر کشوری بوده و زیربنای تمام رشدها در تمام عرصه‌ها است که این توسعه در سایه اهمیت دادن به فرهنگ مطالعه اتفاق خواهد افتاد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا