به گزارش روابط عمومی کانون استان یزد، به مناسبت 13 آبان و روز دانش آموز، کتابخانه سیار روستایی یزد و صدوق، با هدف جذب بچه های روستاهای بخش رستاق از توابع شهرستان صدوق و با همراهی مدیر، معاونين، کارشناسان و تعدادي از مربيان مراكز كانون، اولین جشنواره بادبادکهای کتابخانه سیار روستایی یزد و صدوق را در روستای شمسی رستاق برگزار نمود.

مسئول کتابخانه سیار روستایی یزد و صدوق با اعلام اين خبر افزود: طی این مراسم، بيش از 120 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدايي و راهنمايي مدارس شهيد صدرآبادي، شهيد احمدي شمسي، شهيد دياله، شهيد فقيه، شهيد رفيعي، فرخي، چمران، حجاب و نجمه شركت داشتند.

مصطفی حدادی، ضمن تشكر از مسئولين كانون پرورش فكري، بخشداري، آموزش و پرورش، تربيت بدني و هواشناسي شهرستان صدوق و دهياري روستاي شمسي اعلام كرد: بيش از 50 بادبادك از پيش ساخته كودكان روستا به همراه 40 بادبادك ساخته شده در كارگاه بادبادك سازي در اين جشنواره شركت نمودند و در نهايت به بيش از 30 نفر از برگزيدگان، هدايايي از طرف بخشداري شهرستان صدوق اهدا گرديد.

مدير آموزش و پرورش شهرستان صدوق نيز در اين برنامه ضمن تشكر از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد به خاطر اجراي اين جشنواره در شهرستان اظهار اميدواري كرد با توجه به تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه، اين برنامه ها گسترش پيدا كند.

كماليان، آمادگي اين اداره را براي همكاريهاي بيشتر با كانون و به وي‍ژه کتابخانه سیار روستایی در برنامه هاي بعدي اعلام نمود.

گفتنی است، کتابخانه سیار روستایی یزد و صدوق، از پروژه های سفر مقام معظم رهبری در استان یزد است که در بهمن ماه سال 1388، همزمان با برنامه های دهه مبارک فجر و در آیینی با حضور مسئولین استان در مدرسه نجمه روستای صدرآباد یزد گشایش یافت.
این کتابخانه در حال حاضر بالغ بر 4 هزار و هشتصد جلد کتاب دارد و توانسته است در این مدت بیش از هزار نفر از دانش آموزان روستاهای ابراهیم آباد، شمسی، همت آباد، صدر آباد، شرف آباد، اسلام آباد، بندر آباد، ندوشن، نیوک، صدر آباد ندوشن، شرب العین، درب رز، کمال آباد، خضر آباد، تقویه، اتابک، کافی آباد، هامانه، بامکان، خمسیان، دولاب، پناه کوه، میل سفید، را به عضویت خود در آورد.

 

 

 

 

 

 

 

  

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا