انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهاباد تشکیل جلسه داد

با نزدیک شدن هفته کتاب و کتابخوانی، انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهاباد با محوریت برنامه های بزرگداشت این هفته، تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار بهاباد در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به اعضای انجمن و تبریک اعیاد ماه ذی الحجه اظهار داشت: در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی باید تلاش نمود از طریق تبیین جایگاه كتاب و ترویج فرهنگ مطالعه مفید زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری دردیدار اخیر كتابداران سراسر كشور با معظم له را فراهم نماییم .

"محمدرضا هدائی" با اشاره به تقارن روز كتاب و كتابخوانی (24 آبان مصادف با 18 ذی‌الحجه روز عید غدیرخم) تصریح کرد: امسال باید تلاش کنیم تا برنامه های هفته كتاب، رنگ و بوی غدیری به خود گیرد.

وی بر جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در قرآن و احادیث اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم 230 مرتبه واژه کتاب آمده است و حضرت علی(ع) می فرمایند: کسی که با کتاب مأنوس باشد، آرامش خاصی دارد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهاباد کتاب را به منزله قلب انسان و غذای روح او دانست و بیان داشت: باید کتاب و کتابخانه را جزء وسایل ضروری منزل قرار دهیم و اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید فرهنگ صحیح کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند.

هدایی از کمبود زمان مطالعه در کشور ابراز ناخرسندی کرد و اظهار داشت: متأسفانه در ایران از بین هر 100 نفر تنها 2 نفر عضو کتابخانه هستند و میانگین زمان مطالعه در شبانه روز در کشور 8 دقیقه است.

در ادامه جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی بهاباد با اشاره به در پیش بودن هفته كتاب، عضویت رایگان در كتابخانه ها، برگزاری جشن کتاب، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها و همایش پیاده روی را از مهمترین برنامه های این هفته در سطح شهرستان بیان كرد.

"سمیه گرانمایه"در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص هفته كتاب گفت: نوزدهمین دوره هفته كتاب كه از 22 تا 29 آبان ادامه خواهد داشت، زمان مناسبی جهت نشر، گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه مفید است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا