دیدار کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان بافق با امام جمعه

فرماندار بافق : ايجاد فضاي مطالعاتي در مكانهاي انتظار الزامی است.

به مناسبت نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان بافق در دفتر امام جمعه گرد هم آمدند.

امام جمعه بافق در جمع کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان با اشاره به اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی گفت: کتاب بوستان دانش و خردورزی است که دریچه ای از آگاهی را پیش چشمان انسان می گشاید.

"حجه الاسلام سلیمانی" تصریح کرد: امروزه کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم فرهنگی کشور ما محسوب می شود، جایگاه و نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این امر وظیفه و رسالت متولیان امر را در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه افزون می کند.

سلیمانی گفت: خداوند در قرآن کریم از قلم در سوره القلم قسم یاد کرده و آنرا به عنوان وسیله ای برای انتقال دهنده علم می شناسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاش بیشتر قدم های مثبتی در زمینه فرهنگی در سطح جامعه برداشته شود

به گفته امام جمعه بافق مطالعه مفید را باید از دوران کودکی آغاز کنیم تا به فرهنگ تبدیل شود.

امام جمعه بافق با بیان اینکه باید از همه ظرفیتها برای گسترش کتابخوانی استفاده کنیم گفت: با دستور کار قراردادن سند نهضت مطالعه مفید در جلسات شورای فرهنگ عمومی این حرکت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سلیمانی خطاب به کتابداران گفت: رفتار کتابدار با ارباب رجوع باید با خضوغ باشد و احترام خاصی به قشر فرهنگی جامعه گذاشته شود .

وی با اشاره به سرانه مطالعه ی کتاب در بافق گفت: در بافق کتاب خوان کم است و برای رفع این مشکل باید ترویج فرهنگ خواندن کتاب در جامعه نهادینه شود.

فرماندار بافق در جمع کتابداران بافق گفت: سال 90 سال آغاز نهضت مطالعه مفید است که با همکاری کلیه دستگاهها این نهضت تداوم خواهد یافت.

"حسین ندافیان" با اشاره به اینکه هر کس کتابخانه ای بسازد مانند آن است که زندانی را بسته باشد ، کتاب و کتابخانه را به باغی تشبیه کرد و گفت:هر کس وارد حیطه کتاب و کتاخوانی شود می تواند با میل و ذایقه خود از میوه های متنوع آن باغ استفاده ببرد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بافق با اشاره به ديدار كتابداران سراسر كشور با مقام معظم رهبري گفت : اين ديدار مهمترين اتفاق سال در جهت شناساندن كتابخانه هاي عمومي به مردم بود كه توجه بسياري از مردم و مسئولين را به اين بخش معطوف نموده ضمن اینکه این دیدار افزایش رسالت کتابداری و شوق خدمت در کتابخانه ها را برای متولیان صد چندان کرده است .

ندافیان گفت: بايد در راستاي توسعه فيزيكي كتابخانه هاي عمومي شهرستان و همچنين محتواي كتابخانه هاي عمومي تلاش مضاعف صورت پذيردو در این حیطه باید از خیرین مساعدت خواست.

فرماندار بافق با توجه به اهداف ستاد نهضت مطالعه مفيد تشكيل اين ستاد را در شهرستان لازم و ضروري دانست و ايجاد فضاي مطالعاتي در مكانهاي انتظار از جمله مطب پزشكان، ادارات و مراکز عمومی را امري الزامی بيان كرد.

رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي بافق گفت: هیچ سیستمی نمی تواند برای آگاهی رسانی و تأثیرگذاری جای کتابخوانی را پر کند.

وی عنوان کرد: ما درجامعه ای هستیم که متأسفانه کتابخوانی در آن پایین است و مسئولان باید بکوشند تا فرهنگ کتابخوانی را در بین جامعه نهادینه کنند.

"زهرا ابولیان" نیز در این جلسه با اشاره به ارتباط بین کتاب و کتابخوانی با افزایش و ارتقاء فرهنگی جامعه گزارشی از فعالیت های انجام شده در هفته کتاب را ارائه داد .

مسئول نهاد کتابخانه های بافق گفت: بافق داراي سه باب كتابخانه عمومي با8540 متر مربع مساحت و1944متر مربع زيربنا 47 هزار جلد كتاب و 3511 عضو فعال دارد كه از این تعداد 1000 نفر کودکان و نوجوانان بيشترين اعضاي كتابخانه ها را تشكيل مي دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا