جلسه انجمن كتابخانه های عمومی شهرستان بهاباد برگزار شد


فرماندار بهاباد: به روز شدن منابع و کتب کتابخانه ها و اهمیت به فضای کتابخانه ها از مهمترین راه های جذب علاقه مندان به کتاب است.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، این جلسه به ریاست فرماندار و تعدادی از اعضای انجمن كتابخانه های عمومی در محل دفتر فرماندار برگزارگردید.


در ابتدای جلسه فرماندار بهاباد طی سخنانی، کتاب را دروازه ای بسوی جهان گسترده دانش و معرفت و ابزاری کامل برای کمال بشر دانست و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری در افزایش و گسترش سطح آگاهی عمومی و درک معارف جامعه الزامی دانست.


"محمدرضا هدائی" ضمن تاکید بر لزوم به روز شدن کتابخانه ها و جذب علاقه مندان به کتاب و کتابخانه، اهمیت به فضای کتابخانه های عمومی، منابع و کتب موجود در کتابخانه ها را از مهمترین ابزارهای جذب علاقه مندان به کتاب دانست.


در ادامه "سمیه گرانمایه" رئیس اداره کتابخانه های عمومی بهاباد یكی از راهكارهای جذب زنان خانه دار به كتابخانه را معرفی منابع موجود در كتابخانه ها به صورت خانه به خانه دانست و تصریح كرد: مادرانی كه با آگاهی بوده و هر شب مطالعه داشته باشند در تربیت فرزندان خود موفق تر هستند.


از مهمترین مصوبات این جلسه انتقال اداره کتابخانه ها از کتابخانه شهید جلیلی به کتابخانه فاطمیه، توزیع لیست کتاب های متناسب با زنان خانه دار از طریق پوستر و پیامک و برگزاری "آدینه مهر" به صورت هفتگی در کتابخانه شهید جلیلی از محل اعتبارات نیم درصد شهرداری بود.

لازم به ذکر است بعد از برگزاری این جلسه فرماندار از کتابخانه های شهید جلیلی، فاطمیه و عطایی بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این کتابخانه ها قرار گرفت و فرماندار نیز جهت کمک به شاداب سازی این کتابخانه ها قول مساعد داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا