به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد به ریاست عزیزالله سیفی فرماندار و حضور اعضاء برگزار شد.

عزیزالله سیفی در این جلسه با بیان اینکه کتاب باید به عنوان یکی از کالاهای اساسی در زندگی مردم قرار گیرد گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام امنه ای (مدظله العالی) در خصوص اهمیت فراگیر شدن کتاب و مطالعه در زندگی افراد باید تمامی دستگاهها  مسئولین با یک همکاری و برنامه ریزی مناسب این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه رواج دهند.

فرماندار با اشاره به این موضوع که نهضت مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی یک پیوند دیرینه ای با فرهنگ دینی و ملی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد خاطر نشان کرد: کتاب به عنوان مهمترین ابزار برای انتقال فرهنگ و تجربیات است و باید از طریق ایجاد و نشر کتب تاریخی ـ اسلامی بتوانیم تمدن با سابقه ایران اسلامی را به تمام جهانیان معرفی نماییم.

سیفی با تأکید به اینکه یکی از شاخصهای توسعه یافتگی هر کشور میزان سرانه مطالعه در آن کشور است افزود در این چند سال اخیر تلاشهای خوبی در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و نشر کتاب صورت گرفته است و باید با جدیت بیشتر فرهنگ مطالعه و بویژه مطالعه مفید را نهادینه سازیم.

در ادامه پارسائیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خبر داد: در صدد هستیم با بخشی از بودجه فرهنگی بتوانیم کتابخانه های استان را به کتب و منابع به روز تجهیز نماییم.

وی اظهار کرد: انشاءاله در دهه فجر امسال با اختصاص اعتبار 200 میلیون ریال کتابهایی در زمینه های و ابعاد مختلف دفاع مقدس برای کتابخانه های خریداری خواهد شد.

در این جلسه برنامه دهه فجر ارائه ودر خصوص  تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز مورد تصمیم گیری شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا