كارشناس امور كتابخانه‌هاي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد گفت: با همکاری واحد فناوری اطلاعات اين اداره كل، بهره‌برداري از نرم افزار كتابداري "پیام مشرق" در 13 کتابخانه‌ عمومی استان آغاز شد.

 "حامد عطارها" با اعلام اين خبر گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های سخت‌افزاري لازم، عمليات اجرایی شدن راه‌اندازي نرم‌افزار مديريت كتابداري پيام مشرق آغاز شده است.
وي با بيان اينكه استان یزد جزو اولین استان‌هایی است که این نرم‌افزار را در کتابخانه‌های عمومی خود استفاده كرده است، تصريح كرد: تاکنون اين نرم‌افزار در 13 کتابخانه راه‌اندازي شده است و به تدریج تمام کتابخانه‌های عمومی تحت پوشش نهاد به نرم‌افزار پیام مشرق مجهز می‌شوند.
كارشناس امور كتابخانه‌هاي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان افزود: هم‌اكنون اين نرم‌افزار در كتابخانه‌هاي عمومي گل‌افشان، آيت‌الله طباطبايي، قرآن و عترت، اتابكي، غدير، شهداي شاهديه، آذريزدي، شهداي نعيم‌آباد، علي ‌بن موسي الرضا، حضرت زهرا(س)، آزادگان، دهقان دهنوي و شهيد سلطاني راه اندازي شده و در حال استفاده است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به امکانات گسترده این نرم افزار، تحولی شگرف در خودکارسازی فرآیندهای اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های عمومی صورت خواهد پذيرفت.
 
همه كتابخانه‌هاي استان تا پايان شهريورماه مجهز به پيام مشرق مي‌شوند
"مجيد ميرحسيني" كارشناس فناوري اطلاعات اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان نيز با اشاره به اينكه همه كتابخانه‌هاي يزد تا پايان شهريورماه سال جاري به اين نرم‌افزار مجهز مي‌شوند افزود: آموزش این نرم‌افزار به کتابداران، همزمان با مراحل اجرایی و انتقال اطلاعات از نرم افزار پيشين به پیام مشرق در حال انجام است.
وي اظهار داشت:‌ این نرم‌افزار تحت وب است و کاربران از هر مكاني که به اینترنت دسترسی داشته باشند می‌توانند درخواست عضویت، رزرو منابع و جستجوی كتاب را انجام  دهند.
ميرحسيني خاطرنشان كرد: امکان بارگذاری منابع دیجیتال و جستجو و بازیابی آنها، از جمله امکانات این نرم افزار قدرتمند است که در مراحل بعدی، عملیاتی می‌شود.
وي به فراهم شدن زيرساخت‌هاي نصب اين نرم‌افزار از مدت‌ها پيش در استان، اشاره كرد و گفت: بيشتر كتابخانه‌هاي عمومي نهادي و مشاركتي استان به شبكه اينترانت اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي يزد متصل هستند و در كنار اين امكان، تمام كتابخانه‌هاي تحت پوشش نهاد نيز به اينترنت پرسرعت مجهز شده‌اند.
كارشناس فناوري اطلاعات اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان ضمن تشكر از همكاران واحد خود گفت: البته با توجه به بروز اختلالاتي در ميزان سرعت اینترنت، ممکن است نواقصي همچون كندي سرعت فرايندها هنگام اجرای نرم افزار، به وجود بیاید که پیش‌بینی‌های لازم براي رفع سریع اين مشكل شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا