یزدفردا:با اتصال کتابخانه‌هاي مشارکتی قرآن و عترت، آستانه مقدس امامزاده جعفر(ع) و امامزاده سید جعفرمحمد(ع) به سامانه طرح ملی کتاب من، یکصدمین کتابخانه عمومی استان یزد در این طرح ملی فعال شد.

به گزارش یزدفردا به نقل ازروابط عمومي، "احسان عابدي" كارشناس منابع اين اداره كل گفت: تاکنون 27 هزار جلد کتاب به ارزش بیش از يك میلیارد ريال، از طریق طرح کتاب من به کتابخانه‌های عمومی استان وارد شده است.

وي افزود: طرح ملی کتاب من در سال 88 توسط رییس جمهور اسلامي ايران و در حاشيه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد.

عابدي تأكيد كرد: اهداف كلي اين طرح برقراری عدالت فرهنگی، غنا بخشیدن به منابع کتابخانه‌ای، همکاری اعضا در تهیه منابع و جذب اساتید و پژوهشگران به کتابخانه‌های عمومی است. در این طرح چنانچه کتب مورد نیاز عضوی در کتابخانه موجود نباشد، پس از اعلام به کتابدار، از طريق سامانه سفارش داده شده و پس از خریداری به کتابخانه ارسال می‌شود.

وي افزود: پس از ورود كتاب به كتابخانه، به عضو سفارش دهنده اطلاع‌رساني مي‌شود و اين فرد، اولين امانت گيرنده كتاب خواهد بود.

كارشناس منابع اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي يزد در پايان خاطرنشان كرد: شهروندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه محل خود از مزاياي اين طرح بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا