رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي تفت، در نخستين جلسه مسئولان کتابخانه‌های عمومی اين شهرستان گفت: سرانه فضای مطالعه در تفت نسبت به سایر شهرستان‌هاي استان بالاتر است، ولی آمار عضويت كتابخانه‌ها حاکی است استفاده مطلوبي از اين فضا نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان يزد، هادی قاسمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت، در ابتداي اين جلسه گفت: کمبود نیروی انساني از مهم‌ترین مشکلات کتابخانه‌های شهرستان است که با تلاش كتابداران تفتي، این مشكل تاكنون کمتر به چشم آمده است.

وی تصریح کرد: اولویت نخست اداره کتابخانه‌های عمومي شهرستان تفت در سال جاري، جذاب‌سازي فضای داخلی کتابخانه‌ها به خصوص بخش‌هاي كودك كتابخانه است.

قاسمی با تشريح ملاک‌های انتخاب کتابخانه برتر فرهنگی كشور خاطرنشان کرد: هر ماه از سوی اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌هاي برتر فرهنگی کشور معرفی و از مسئول و کتابداران آنها تقدیر مي‌شود.

وی خواستار معرفي و تبلیغ هرچه بيشتر فعاليت‌هاي فرهنگی نهاد شد و افزود: لازم است همه كتابخانه‌هاي شهرستان، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و امكانات آن را به اعضا و مراجعان خود معرفي كنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت، در ادامه از راه‌اندازی کانون‌های ادبی و سیرهای مطالعاتی در کتابخانه‌های شهرستان خبرداد و گفت: در قالب اين كانون‌ها، شاعران و نويسندگان گمنام و توانمند شناسايي شده و پرورش مي‌يابند.

وي افزود: برگزاري مراسم شب شعر و جلسات نقد کتاب از مهم‌ترين كاركردهاي كانون‌هاي ادبي است

قاسمي تصريح كرد: کتابخانه‌ها می توانند در ایام تابستان و برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی نظير كلاس‌هاي قصه خوانی و نقاشی برگزار کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت تصريح كرد: سرانه فضای مطالعه در شهرستان تفت نسبت به سایر شهرستان‌هاي استان بالاتر است، ولی آمار عضویت کتابخانه‌ها حاکی از آن است كه استفاده لازم از اين فضا نمي‌شود و تفت، از نظر ميزان عضويت در رتبه آخر استان قرار دارد.

وی با دعوت از نخبگان و اقشار فرهنگي شهرستان براي حضور در کتابخانه‌ها، گفت: اداره كتابخانه‌هاي عمومي تفت آمادگی دارد از ایده‌ها و طرح‌های ویژه در راستای افزايش چشمگير عضویت و بالا بردن سرانه مطالعه در شهرستان استفاده کند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا