جلسه كميته سند نهضت مطالعه مفيد و انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت به رياست فرماندار و با حضور اعضا در محل فرمانداري برگزار شد.

یزدفردا:جلسه كميته سند نهضت مطالعه مفيد و انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت به رياست فرماندار و با حضور اعضا در محل فرمانداري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت، فرماندار در اين جلسه ضمن گراميداشت سالروز شهادت شهید صدوقی(ره) چهارمين شهید محراب، ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار را يادآور شد.

"ابوالقاسم دهقان" با بيان اينكه تمامي ادارات و نهادها بايد در راستاي ارتقاء فرهنگ كتاب و كتابخواني همكاري لازم را داشته باشند، گفت: ايجاد محيطي جذاب در كتابخانه هاي عمومي مي تواند در افزايش گرايش مردم به كتابخانه ها سهم به سزايي ايفا كند.

رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت در سخنانی به اهميت فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره و خواستار فعالیت گسترده تر کتابخانه های عمومی  در راه اندازی کتابخانه های سیار در سطح شهر  و روستاها جهت ایحاد زمینه ی لازم در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه شد.

وی افزود: این شهرستان به دلیل  جاذبه های طبیعی در روز های تعطیل پذيراي افراد زیادی در مکان‌های مختلف  مي باشد و ضرورت دارد در این مکان‌ها ایستگاه کتاب خوانی ایجاد گردد تا افراد در این اوقات بهترین استفاده را ببرند.

رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت هم در اين جلسه با بيان اينكه  شهرستان تفت در زمینه سرانه فضای مطالعه رتبه اول در بین شهرستان‌های استان را دارد، خواستارهمكاري جهت افزايش تعداد عضو و امانت گرفتن كتاب شد

هادي قاسمي با تشریح روند پیگیری مصوبات جلسه انجمن کتابخانه ها ، گزارش مبسوطی از وضعیت کتابخانه های عمومی و فعالیتهای انجام شده دراین حوزه در سال 90 و سه ماهه اول سال جاري ارائه نمود.

هادي قاسمي به اجراي  طرح" كتاب من" اشاره و افزود: تمام اعضا مي توانند با مراجعه به كتابخانه ها و درخواست  كتاب مورد نياز خود با اين طرح  نسبت به تهيه آن اقدام نمايند .

وي اظهار داشت: کار جدیدی که اداره کتاب خانه‌ها در حال انجام دادن آن است ساخت وبلاگی است که افراد بدون اینکه به کتابخانه‌ها مراجعه کنند می‌توانند به وسیله این وبلاگ به مخازن کتابخانه های سراسر استان دسترسی داشته باشند و آن کتاب را رزرو کرده تا آن را برای امانت از ان کتاب خانه امانت دریافت کند و با این طرح دیگر مخزن‌های کتاب بسته نخواهیم داشت. در اين جلسه تصميماتي در خصوص افزايش

هادي قاسمي همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی،برگزاری نمایشگاههای متعدد کتاب، ارائه ی خدمات اینترنتی و تقویت خدمات جنبی، اجرای طرح هاي تحقیقي،عضوگیری نيمه رايگان و رایگان به مناسبتهای مختلف و ....را از جمله فعالیتهای اداره کتابخانه عنوان کرد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا