یزدفردا :نخستين جلسه مشترك انجمن کتابخانه‌های عمومی و كمیته سند نهضت مطالعه مفید تفت در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد. در اين جلسه مقرر شد سكوهاي كتاب در مبادي ورودي و خروجي شهر تفت ايجاد شود.

به گزارش روابط عمومی اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان يزد، ابوالقاسم دهقان فرماندار تفت در ابتدای جلسه گفت: کتاب و كتابخواني از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و باید دقت كرد هر كتابی در دست مراجعه كننده قرار نگیرد.
وي تصريح كرد: تفت به دلیل اینکه منطقه‌اي ییلاقی است، از شهرستان‌های پر رفت و آمد استان محسوب مي‌شود كه با راه‌اندازي ايستگاه‌هاي كتاب در تفرج‌گاه‌هاي مختلف شهرستان، مي‌توان كتاب را به راحتي در دسترس مردم قرار داد.
هادي قاسمي، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نيز با ارائه گزارشی از عملكرد کتابخانه‌های شهرستان اظهار داشت: تفت از نظر سرانه فضای مطالعه مقام نخست استان را دارد ولی آمار عضویت و امانت در کتابخانه‌هاي شهرستان راضي كننده نيست.
وی خاطرنشان كرد: آمار عضویت پائین باعث مي‌شود درجه فرهنگی كتابخانه كاهش يابد و به دنبال آن سهمیه منابع ارسالی به آن كتابخانه نيز با كاهش روبرو شود.
هادی قاسمی با اشاره به راه اندازی "سامانه يكپارچه مديريت كتابخانه‌هاي عمومي" در شهرستان گفت: اعضاي کتابخانه‌ها از این پس می‌توانند از طریق این سامانه و به صورت آنلاين به اطلاعات تمام کتاب‌های کتابخانه‌ها در سطح کشور دسترسی داشته و کتاب مورد نظر خود را جستجو نمایند.
وی به اجراي طرح کتاب من در همه کتابخانه‌هاي استان اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: اعضا می‌توانند كتاب‌های مورد نیاز خود را كه در كتابخانه موجود نيست از طريق اين سامانه سفارش دهند تا كتاب مورد نظر خريداري شود و به صورت رایگان در اختيارشان قرار گيرد.
در پایان اين جلسه مقرر شد با مساعدت شهرداری تفت در مبادی ورودي و خروجی شهر، ايستگاه‌هايي براي مطالعه تحت عنوان  "سكوی کتاب" براي استفاده شهروندان تفتي و مسافراني كه از اين شهر عبور مي‌كنند، نصب و راه‌اندازي شود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا