مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حمایتهای این اداره کل به انجمن های فرهنگی و هنری و مجموعه های وابسته در سال گذشته و همچنین سفر هیأت دولت به استان گفت: امیدواریم با پیگیری و برنامه ریزی های منسجم شاهد افزایش فعالیتهای فرهنگی و استفاده مناسب از برکات سفر هیأت دولت باشیم.

به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،حجت الاسلام و المسلمین احمد عجمین در اولین جلسه دبیرخانه پیگیری مصوبات هیات دولت به مصوبه هیأت وزیران در استان اشاره کرد و افزود: مبلغ 150 میلیون تومان برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری استان اختصاص یافته که با شروع بکار خانه هنرمندان امیدوارم 150 میلیون تومان دیگر برای تجهیزات خانه هنرمندان جذب نماییم.
وی گفت: به معادلی که استان برای ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری سرمایه گذاری نماید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همان معادل تجهیزات مورد نظر را اختصاص می دهد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه بر تسریع در اجرای پروژه های مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی،پردیس سینمایی و موزه هنرهای معاصر استان تأکید کرد.
حجت الاسلام عجمین گفت: مبلغ یک میلیارد تومان در سالجاری برای تجهیز و مکانیزاسیون مراکز فرهنگی و هنری و کتابخانه های عمومی اختصاص یافته است.
وی گفت: همچنین مبلغ یک میلیارد تومان دیگر در سالجاری از محل اعتبارات استانی بدین منظور اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اختصاص تعداد 40 هزار جلد کتاب مازاد به سهمیه استان اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که با وجود کتابخانه های تخصصی در استان کتب تخصصی با موضوعاتی که این اداره کل اعلام می کند به سهمیه استان یزد اضافه شود.

حجت الاسلام عجمین گفت: به برکت سفر هیأت دولت امسال اعتبارات مناسبی برای فعالیت های قرآنی اختصاص یافته است.

يزدفردا

.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا