همزمان با دهه كرامت و در آستانه ميلاد باسعادت حضرت رضا(ع)، پرسنل كتابخانه‌هاي عمومي ابركوه با نماينده ولي فقيه و امام جمعه اين شهر ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومی اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان يزد، در اين ديدار حجت‌الاسلام و المسلمین "سیدابراهیم حسینی" امام جمعه ابركوه ضمن تشکر از حسن تدبیر و برنامه‌ریزی و پیگیری خوب اداره كتابخانه‌هاي اين شهرستان براي بسط فرهنگ مطالعه اظهار داشت: نظام اسلامی ما، نظامي فرهنگي و مبتني بر ارزش‌هاي ديني است و فرهنگ و معنويت، براي مردم مهم و تأثيرگذار است.
وي با تأكيد بر لزوم تلاش بيشتر مسئولان فرهنگي براي رفع نيازهاي كتابخانه‌ها، تصريح كرد: بخش‌هاي فرهنگی همیشه با مشکل مالی مواجه بوده‌اند و کتابخانه‌های عمومی نيز از اين قاعده مستثني نيست، اما تلاش خالصانه كتابداران عزيز اين مشكلات را كمرنگ كرده است.
امام جمعه ابركوه در پايان به اثربخشی و جایگاه ويژه کتابخانه‌های عمومی اشاره كرد و خواستار تجمیع سهم كتابخانه‌ها از نیم درصد درآمد شهرداري‌ها در مركز استان و توزیع عادلانه آن بین شهرستان‌های مختلف شد.
در ابتدای این دیدار، قاسم برزگر سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس، گزارشي از فعالیت‌هاي انجام شده و برنامه‌ کتابخانه‌هاي عمومی شهرستان در سال جاري ارائه كرد.
وي گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به امر کتابخوانی، متأسفانه هنوز کتاب جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده كه با اطاعت كامل از منويات معظم‌له مي‌توانیم فرهنگ كتابخواني را در عمق جان مردم رسوخ دهيم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا