به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، همزمان با هفته کودک مراسم جشن قرآن آموزی و آغاز طرح مطالعه مفید در مدارس ابتدایی استان یزد برگزار شد .

در مراسمی که به همین مناسبت در دبستان قرآنی المهدی ناحیه یک یزد برگزار شد ، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در سخنانی رمز سعادت مسلمانان را در گرو عمل و توجه به قرآن و پای بندی به دستورات آن دانست .

محمد کاظم رحیمی نژاد با برشمردن برنامه های قرآنی آموزش و پرورش افزود : این برنامه ها حرکت خوبی برای عجین شدن فکر ، ذهن و رفتار دانش آموز با دستورات قرآن است .

وی ایجاد عادت مطالعه در هر فرد را از دوران کودکی لازم و ضروری دانست و افزود در توصیه های قرآنی نیز به مطالعه سفارش شده است .

در ادامه این مراسم ، دانش آموزان با اجرای برنامه های شاد هفته کودک ، آغاز قرآن آموزی دانش آموزان پایه اول و آغاز طرح مطالعه مفید را جشن گرفتند .

طرح مطالعه مفید در30 دبستان شهر یزد از روز یکشنبه 16 مهرماه آغاز گردیده ودانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدائی درآن شرکت کردند .

نحوه اجرای این طرح: برای پایه های اول تا سوم ابتدایی درطول هفته یک ساعت از ساعات آموزشی درس فارسی وهنر این پایه ها به موضوع مطالعه اختصاص    می یابد و دانش آموزان پس ازخواندن یا گوش دادن به کتابی که برای آنها قرائت می شود برداشت خود را به صورت نقاشی ارائه می دهند یا کتاب خوانده شده را خلاصه نویسی می کنند .

این طرح با همکاری مدیریت کتابخانه های استان اجرا می شود . 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا