دومين جلسه مسئولان كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان يزد با هدف بررسي مشكلات كتابخانه‌هاي اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در ابتداي اين جلسه محسن رفیعی رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان يزد گفت: تشکیل کارگروه هفته کتاب، بررسی عملکرد و مشکلات کتابخانه‌ها و پيگيري فعالیت‌های فرهنگی كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان، مهم‌ترین مباحثی است که با حضور جمعي از كارشناسان ستادي اداره كل در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.
وي همچنين به بررسي میزان اجرا و عدم اجرای مصوبات جلسه پيشين پرداخت و گزارشی از عملکرد کتابخانه‌ها در بخش‌های مختلف ارائه كرد.
مهديه‌السادات حسینی مطلق، کارشناس فرهنگی اداره کل كتابخانه‌هاي عمومي استان نيز با تأكيد بر اهميت پيگيري مباحث فرهنگی از جمله مسابقات شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و مسابقات مکتوب، خواستار تشکیل حلقه‌ها و سیرهای مطالعاتی در كتابخانه‌ها و تعامل با مراکز فرهنگی پیرامون کتابخانه شد.
وي افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه ويژه‌اي به فعالیت‌های فرهنگی به خصوص توسعه شبکه کتابخوانان حرفه‌ای بين اعضا دارد كه در اين راستا، مسئولان كتابخانه‌ها و کتابداران باید فعالیت بیشتری برای شناساندن این شبکه به اعضا و مراجعین و همچنين ترغیب آنها به عضویت در آن نمایند.
حسيني مطلق در پایان سخنانش از شهرستان یزد به عنوان یکی از فعال‌ترین شهرستان‌ها از نظر برگزاری کیفی مسابقات فرهنگی نام برد و به پرسش‌هاي حاضران پاسخ گفت.
احسان عابدی، کارشناس منابع اداره کل كتابخانه‌هاي عمومي يزد از دیگر میهمانان جلسه بود كه در سخناني كوتاه به بحث کتاب‌هاي اهدایی اعضا و مراجعان اشاره كرد و اظهار داشت: محتواي اینگونه کتاب‌ها بايد پيش از ثبت، از طريق اداره كل منابع نهاد استعلام شده و پس از تأييد وارد قفسه كتابخانه‌ها شوند.
دومین جلسه مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد صبح چهارشنبه 19/7/91 در سالن كنفرانس کتابخانه عمومي امام علی(ع) برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا