اولین جلسه کانون‌ ادبی "شفق" شهرستان اردکان با حضور جمعی از پیشکسوتان و فعالان ادبی این شهرستان در محل کتابخانه آیت‌الله حائری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، در این جلسه حسين پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان اردكان از تشکیل کانون ادبی كتابخانه‌هاي عمومي ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به استعداد خوب جوانان اردکانی در زمینه‌هاي‌ ادبی، راه‌اندازی چنین محافل ادبي در شهرستان ضروري است.
وی همچنین از آمادگی اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان برای حمایت از کانون‌های ادبی خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات نویسندگی نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور می‌تواند در استعدادیابی و پرورش ذوق ادبي مردم اين خطه نقش به سزایی داشته باشد.
پایدار در پایان مصطفی عابدی را به عنوان مسئول کانون ادبی كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان اردکان معرفی کرد.
مسئول کانون ادبی كتابخانه‌هاي عمومي اردکان نیز در این جلسه مهم‌ترین هدف اين کانون را شناسایی استعداد نوجوانان و جوانان در زمینه نویسندگی و شاعری و همچنين کمک به پرورش اين استعدادها برشمرد.
وی برگزاری کلاس‌های نویسندگی، جلسات حافظ شناسی، نقد شعر و کتاب را از جمله فعالیت‌های اين کانون نام برد و اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد زیادی از افراد ادب‌دوست اردكاني درخواست عضویت در کانون را دارند که پس از تكميل مراحل ثبت‌نام آنها، برای شرکت در برنامه‌ها دعوت خواهند شد.
عابدی تصريح كرد: مقرر شد نام کانون ادبي شرستان، براي احترام به مقام علمي و ادبي مرحوم آیت‌الله بهجتی امام جمعه فقيد و پیشکسوت عرصه ادب اردكان، "شفق" نامگذاری شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا