مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان یزد از رونمایی کارت‌های جدید عضویت کتابخانه‌های عمومی با کاردکردهای ویژه در هفته کتاب امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "محمدحسین پارسائیان" در سخنان کوتاهی با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و آغاز آن از بیستم آبان ماه سال جاری گفت: یکی از برنامه‌هایی که قرار است در این هفته عملیاتی شود، رونمایی از کارت‌های جدید عضویت کتابخانه‌های عمومی استان است که در سه سطح و با تسهیلات ویژه برای اعضای فعال کتابخانه‌ها صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: هدف از ایجاد این کارت‌ها، تبدیل کارت‌های عادی عضویت کتابخانه‌ها به کارت‌هایی با امکانات ویژه فرهنگی است که دارنده آن به عنوان یک فرد کتابخوان، واجد منزلت اجتماعی خاصی باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یکی از مزایای اصلی کارت‌های سطح یک این طرح را عضویت در همه کتابخانه‌های استان برشمرد.
در ابتدای این جلسه همچنین "عزیزالله سیفی" فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد  با تبریک اعیاد قربان و غدیرخم اظهار داشت: با وجود اینکه استان یزد به دارالعباده و دارالعلم بودن شهرت دارد، ولی آمار سرانه مطالعه استان نشان می‌دهد وضعیت مطالعه در استان مطلوب و رضایت‌بخش نیست.
وی با اشاره به اینکه در بحث کتابخوانی تنها نباید به امکانات و تجهیزات فیزیکی توجه کرد، عنوان داشت: نکته اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوان کردن آحاد جامعه، تعریف ساز و کارهایی است که مردم را به کتاب علاقه‌مند کند.
فرماندار یزد از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خواست طرح‌های عملیاتی خود برای ساماندهی امر کتابخوانی را در جلسات بعدی انجمن ارائه دهند.
سخنران بعدی جلسه "محسن رفیعی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد بود که با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: هم‌اکنون بیش از 53 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی نهادی شهرستان یزد هستند که براین اساس حدود 10 درصد مردم شهرستان در حداقل یک کتابخانه عمومی عضویت دارند.
وی در این خصوص افزود: آمارها نشان می‌دهد شاخص عضویت کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این شش ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6 درصد افزایش داشته است.
اتصال اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به شبکه دولت، برگزاری جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های شهرستان با اعضای شورای شهر یزد در آستانه هفته کتاب برای حل و فصل اختلاف پیش آمده بر سر وصول نیم درصد درآمد شهرداری و ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان به شهرداری و شورای شهر یزد، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با حضور اعضای حقیقی و حقوقی، صبح یکشنبه 7/8/91 در فرمانداری یزد برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا