کارشناس روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: در هفته کتاب امسال از کتابداران نمونه، فرمانداران و شهرداران برتر در حوزه کتابخوانی، اعضای فعال و پیشکوتان کتابخانه‌ها تجلیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، روح‌اله محی‌الدینی در این خصوص اظهار داشت: امسال همچون سال‌های گذشته جشن کتاب استان به منظور تجلیل از کتابداران و کارشناسان برتر اداره کل کتابخانه‌ها، شهرداران و فرمانداران برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و نیز جمعی از کتابخوانان نمونه استان، برگزار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به رونمایی از کارت‌های جدید کتابخانه‌های عمومی در این هفته گفت: کارت‌های جدید عضویت کتابخانه‌های عمومی یزد در سه سطح مختلف و با امکانات ویژه طراحی شده و در هفته کتاب امسال رونمایی خواهد شد.
محی‌الدینی افزود: این کارت‌ها تسهیلات ویژه‌ای در اختیار اعضا قرار می‌دهد که در کنفرانس خبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در آستانه هفته کتاب، خدمات آنها تشریح خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح کتابخانه "تبلیغ و تربیت" در هفته کتاب خاطرنشان کرد: این کتابخانه مشارکتی که توسط جمعی از طلاب جوان اداره می‌شود، در شهرستان یزد واقع است و با افتتاح آن، ساکنان بلوار آیت‌الله طالقانی یزد از نعمت کتابخانه عمومی بهره‌مند خواهند شد.
این کارشناس اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد برپایی نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتاب در کتابخانه‌های منتخب استان را از دیگر برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد برشمرد و افزود: در این هفته مسابقه‌ای پیامکی با محوریت معرفی کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان برگزار می شود.
وی همچنین از دیدار کتابداران منتخب استان با "آیت‌الله ناصری" نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و دیدار کتابداران شهرستان‌ها با ائمه جمعه سطح استان در بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
روح‌اله محی‌الدینی تبلیغات گسترده شهری در قالب نصب بنرهای تبلیغات کتابخوانی در سطح استان و نیز تبلیغ بر روی بدنه اتوبوس‌های خط واحد را از اقدامات مدنظر اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا