نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه 10/8/91 از کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه دیدن کرد و از مشکلات این کتابخانه‌ها آگاه شد.

حجت‌الاسلام "دخیل عباس زارع زاده" در این بازدیدها مسائل و مشکلات کتابخانه‌های شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
وی ضمن تشکر از اداره کتابخانه‌ها به خاطر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مطلوب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بیان داشت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و به منظور مدیریت بهتر منابع و بودجه‌های اداره کل کتابخانه‌ها، بخشی از سهم نیم درصد کتابخانه‌های هر شهرستان در مرکز استان تجمیع و سپس به صورت متوازن مدیریت و توزیع گردد.
زارع زاده همچنین به نقش مهم خیران در پیشرفت فضای فیزیکی کتابخانه اشاره کرد و افزود: باید سعی شود از ظرفیت خیران شهرستان برای رشد فعالیت و فضای کتابخانه‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.
قاسم برزگر، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه نیز از حضور این نماینده مجلس شورای اسلامی در کتابخانه‌های عمومی و حسن توجه وی به حوزه‌های فرهنگی قدردانی کرد.
وی همچنین به مشکلات پیش روی کتابخانه‌های عمومی پرداخت و گفت: مهم‌ترین مشکل کتابخانه‌های ابرکوه با توجه به درآمد پایین شهرداری، عدم پرداخت به موقع سهم نیم درصد شهرداری و به دنبال آن بروز مشکلات متعدد برای کتابخانه‌های این شهرستان است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، برزگر با اشاره به بودجه تملک و دارایی این اداره در سال جاری، خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستان و استان به کتابخانه‌های عمومی ابرکوه شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا