طی مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استان، عصر پنجشنبه 25 آبان ماه از کارت‌های عضویت جدید کتابخانه‌های عمومی استان یزد با عنوان "کارت رویش" در کتابخانه‌ وزیری یزد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "محمدرضا فلاح‌زاده" استاندار یزد در این مراسم از وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور انتقاد کرد و گفت: شاخص‌های مطالعه‌ای که از سوی مسئولان ذیربط اعلام می‌شود، برای کشوری که سابقه عظیم فرهنگی و علمی دارد، رضایت‌بخش نیست.
وی با اشاره به فلسفه رسالت پیامبر اکرم برای تزکیه و تعلیم مردم از طریق کتاب مقدس قرآن بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام، قاری قرآن، مخزن علوم، معلم کتاب و کتابدار بزرگ تاریخ بوده‌اند و کتاب قرآن نیز به عنوان معجزه جاوید ایشان، برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد خواستار نقش‌آفرینی بیشتر خیران در امر ساخت و تجهیز کتابخانه‌‌ها شد و اظهار داشت: اموری نظیر کتابخانه‌سازی، مدرسه‌سازی و ساخت مسجد به دلیل آثار خیر مستمر و ماندگاری اثر، ثواب همیشگی برای سازنده و خیَر آن به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به آغاز ماه پرحزن محرَم، از پژوهشگران و کتابداران خواست با همه توان خود اسلام ناب محمدی را از طریق قلم و کتاب ترویج کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در آیین رونمایی از کارت‌های عضویت جدید کتابخانه‌ها، به حضور رئیس جمهور در جمع کتابداران سراسر کشور اشاره کرد و گفت: چهارشنبه گذشته نخستین کتابخانه عمومی جزیره تنب بزرگ با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد که اتفاق مهمی در حوزه کتاب و کتابخوانی بود.
محمدحسین پارسائیان افزود: رئیس جمهور نیز در جمع کتابداران از افتتاح کتابخانه در مکانی که هنوز هیچ امکاناتی برای آن فراهم نشده است ابراز خشنودی کرد و این اقدام را نشان دهنده اهمیت کتابخانه و ریشه‌دار بودن این مرکز مهم علمی آموزشی در فرهنگ ما دانست.
وی با اشاره به اينكه در حال حاضر 121 باب كتابخانه عمومي نهادی در استان فعال است، گفت: حدود 9 درصد مردم استان در این كتابخانه‌ها عضويت دارند كه بر این اساس استان يزد، رتبه دوم كشور را دارد.
پارسائیان از رونمایی کارت عضویت جدید کتابخانه‌های استان ابراز خشنودی کرد و اظهار داشت: کارت‌های جدید عضویت کتابخانه‌های استان با عنوان "کارت رویش" در سه سطح صادر می‌شود و علاوه بر عضویت عادی در کتابخانه‌ها، تسهیلات دیگری نیز در اختیار عضو قرار می‌دهد.
وی افزود: بالاترین سطح این کارت مربوط به محققان، پژوهشگران و کتابخوانان حرفه‌ای است که حداقل سه سال پیاپی عضو کتابخانه‌ بوده و 40 کتاب در مدت یک سال به امانت گرفته‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از تسهیلات ویژه‌ این کارت‌ها برای کتابخوانان حرفه‌ای خبر داد و گفت: عضویت در همه کتابخانه‌های عمومی استان برای کارت‌های سطح نخست و عضویت در همه کتابخانه‌های یک شهرستان برای سطح دوم، استفاده از اینترنت رایگان کتابخانه‌ها و بهره‌مندی از تخفیف مراکز فرهنگی و سینماها از جمله مزایای استفاده از کارت رویش در کتابخانه‌های عمومی یزد است.
پارسائیان همچنین ضمن تشکر از استاندار یزد و مسئولان حاضر در این جلسه، یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام وزیری مؤسس کتابخانه بزرگ وزیری را گرامی‌ داشت.
در پایان این مراسم، از کارت هدفمند کتابخانه‌های عمومی استان تحت عنوان "کارت رویش" رونمایی شد و استاندار یزد نیز به صورت نمادین، این کارت را به مسئولان حاضر در جلسه اهدا کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا