رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت، از اتصال همه کتابخانه‌های این شهرستان به سامانه جدید "مدیریت کتابخانه‌های عمومی" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، هادی قاسمی صبح چهارشنبه 1/9/91 در جمع اعضای شورای اداری بخش نیر گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث کتاب نخواندن مردم است و به همین خاطر همه باید در ترویج فرهنگ مطالعه مفید، جهادگونه عمل کنیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت تصریح کرد: یکی از راهکارهای رفع این دغدغه رهبر انقلاب، اینست که کتاب را در سبد خرید مردم وارد کنیم و جامعه احساس کند در کنار سایر مایحتاج زندگی، به کتاب هم نیازمند است.
وی در ادامه گزارشی از وضعیت کتابخانه نیر ارائه کرد و گفت: کتابخانه عمومی رشاد نیر هم‌اکنون دارای 300 عضو فعال است و بیش از 13 هزار نسخه کتاب در آن موجود است.
قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه کتابخانه‌های شهرستان به "سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی" مجهز شده‌اند و با یک کلیک می‌توان به تمام منابع کتابخانه‌های کشور دسترسی داشت.
وی همچنین از مدیران دستگاههای بخش نیر خواست برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتباط با کتابخانه، مدیران و کارکنان  ادارات این بخش در کتابخانه رشاد عضو شوند.
در پایان این جلسه از علی دهقان نیری، بخشدار نیر به عنوان مدیر نمونه در حوزه کتاب و کتابخوانی با اهدا لوح سپاس، تقدیر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا