طی مراسمی که روز سه‌شنبه 21/9/91 در اداره آموزش و پرورش مهریز تشکیل شد، از رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز به دلیل افزایش ساعت کاری کتابخانه‌ها در ایام کنکور تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در این مراسم حاضری، رئیس اداره آموزش و پرورش مهریز اظهار داشت: آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی، نقاط مشترک زیادی دارند و هردو، جزو دستگاه‌های فرهنگی تأثیرگذار هستند و لازم است همکاری این دو نهاد علمی فرهنگی افزایش یابد.
وی همچنین از زحمات کتابداران مهریزی در ایام امتحانات و افزایش ساعت کاری کتابخانه‌ها در روزهای نزدیک به آزمون سراسری دانشگاه‌ها، تشکر کرد.
سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز به تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی پرداخت و گفت: مهریز به لحاظ تعداد کتابخانه‌ و توزیع جغرافیایی فضای کتابخانه‌ای در شرایط خوبی قرار دارد و باید تلاش کنیم از این فضاها و امکانات به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.
وی همچنین خواهان تعامل هرچه بیشتر اداره آموزش و پرورش با کتابخانه‌های عمومی در جهت افزایش سرانه عضویت و کتابخوانی در سطح شهرستان شد.
در این جلسه مقرر شد، با حضور رئیس اداره یا رابط فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در جلسه مدیران مدارس، برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها تشریح شود.
ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها از طرف مدرسان آموزش خانواده، برگزاری ساعت انشا و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، همکاری مشاوران و مربیان تربیتی مدارس با کتابخانه‌ها در خصوص مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی و تشویق اولیای دانش‌آموزان به بازدید از کتابخانه‌های عمومی از دیگر تصمیم‌های اتخاذ شده در این جلسه مشترک بود.
در پایان این مراسم، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان با اهدای لوح تفدیر و هدیه، از کتابداران مهریز تجلیل کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا