مدير كل اداره كتابخانه‌هاي عمومي در ديداري با رياست جهاددانشگاهي استان يزد، جهت تفاهم نامه همكاري به گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي استان يزد، صبح امروز "محمد حسين پارسائيان" مدير كل اداره كتابخانه‌هاي عمومي در ديداري با رياست جهاددانشگاهي استان يزد، خواستار تفاهم نامه همكاري با اين نهاد غيردولتي شدند.
مدير كل اداره كتابخانه هاي عمومي يزد در اين ديدار با معرفي امكانات و خدمات اداره كتابخانه هاي عمومي يزد، گزارش آماري از تعداد اعضاي كتابخانه نسبت به جمعيت استان ارائه نمودند و اظهار داشت كه هم‌اکنون بیش از96هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد هستند که براین اساس حدود 10 درصد مردم شهرستان در حداقل یک کتابخانه عمومی عضویت دارند.
پارسائيان همچنين خدمات كتابخانه‌اي در غرب را منزله اجتماعي دانست و اظهار داشت يكي از ابزارهاي پيشرفت غرب كتابخانه‌ها هستند و بدينوسيله بايستي بهاي بيشتري به كتابخانه ها در كشور و همچنين استان داد.
وي با معرفي کارت‌های جدید عضویت کتابخانه‌های استان با نام "كارت رويش"، افزود؛ اين كارت در سه سطح صادر می‌شود و علاوه بر عضویت عادی در کتابخانه‌ها، تسهیلات دیگری نیز در اختیار عضو قرار می‌دهد و بهره‌مندي از تخفيف 50 درصدي سينماها، 5 تا 15 درصدي كتاب‌فروشي‌ها،20 درصدي مراكز وموسسات آموزشي  و تخفيف استفاده از اماكن فرهنگي را ديگر مزاياي اين كارت اعلام كرد.
همچنين افزود؛‌هدف از ایجاد این کارت‌ها، تبدیل کارت‌های عادی عضویت کتابخانه‌ها به کارت‌هایی با امکانات ویژه فرهنگی است که دارنده آن به عنوان یک فرد کتابخوان، واجد منزلت اجتماعی خاصی باشد.
"دكتر حبيب الله ميرغفوري" رئيس جهاددانشگاهي استان يزد نيز پيشنهاد داد اعضاي كتابخانه‌هاي يزد مي توانند با ارائه كارت رويش از تخفيفات كلاسهاي آموزشي كوتاه مدت جهاددانشگاهي استفاده كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا