مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد صبح پنجشنبه 7 دی در هفتمین جلسه شورای اداری این اداره کل تصریح کرد: ساختار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال‌های اخیر به ثبات رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، محمدحسین پارسائیان در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی ملت بزرگ ایران گفت: سیاست‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی در چند سال اخیر به سمتی پیش رفته است که جایگاه این نهاد در میان نهادهای دولتی و عمومی نسبت به سال‌های نخستین تأسیس، تثبیت شده است.
وی ادامه داد: ساختار ستادی و مدیریتی نهاد نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و آمارها نشان می‌دهد این نهاد به سمت شکوفایی و ثبات پیش می‌رود.
پارسائیان تصریح کرد: وظیفه رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی و کارکنان ستادی این است که به جای نگاه منفی به مشکلات و موانع فعلی، با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر، دید مثبت و سازنده به برنامه‌های آینده داشته باشند و این دیدگاه را به همکاران کتابدار خود نیز منتقل کنند.
در ادامه این جلسه، جمعی از کارکنان ستادی و رؤسای اداره‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص دستور کار جلسه پرداختند.
الهام فرهادی‌راد، کارشناس امور انجمن‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از رؤسای ادارات شهرستان‌ها به دلیل برگزاری منظم و پرمحتوای جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی تشکر کرد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ مصوب، هم‌اکنون همه شهرستان‌ها 100 درصد  جلسات خود را برگزار کرده و محتوای این جلسات نیز کیفی و عملیاتی است.
کارشناس امور کتابخانه‌های این اداره کل نیز بر ساماندهی بخش نشریات کتابخانه‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان سال 91 همه کتابخانه‌های عمومی استان باید به بخش کودک مجهز شوند و در تلاش هستیم زیرساخت‌های تحقق این امر را فراهم کنیم.
حامد عطارها افزود: بازدید دوره‌ای کارشناسان نهاد از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور آغاز شده و در آینده‌ای نزدیک به استان یزد نیز سفر خواهند کرد.
علی ملاعباسی، کارشناس اداری مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه خواستار رعایت همه ضوابط انتقال اموال کتابخانه‌ها با هماهنگی امین اموال شد.
هفتمین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با چندین مصوبه همراه بود.
تدوین دستورالعمل اجرایی نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه های عمومی براساس بازتعریف وظایف کتابداران و ابلاغ به همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، پیگیری رئیس شهرستان در زمینه ساماندهی بخش نشریات و رعایت قوانین ثبت و چینش نشریات در کلیه کتابخانه‌‌ها و توزیع کتب دفاع مقدس خریداری شده در همه کتابخانه‌های عمومی استان و راه‌اندازی بخش تخصصی دفاع مقدس در این کتابخانه‌ها از مهم‌ترین مصوبات جلسه شورای ادرای اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا