نخستین جلسه هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان اردکان صبح یکشنبه 10 دی در کتابخانه آیت‌الله فاضل این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان برگزاری این نشست‌ها را برای ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه در دانش‌آموزان مفید ارزیابی کرد و به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های فعال شهرستان و معرفی خدمات آنها پرداخت.
وی بر آموزش خانواده‌ها در ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه غیردرسی تأکید کرد و خواستار همکاری آموزش و پرورش در آگاهی بخشی به والدین و ترویج فرهنگ مطالعه مفید در مدارس اردکان شد.
علی مهدی زاده، معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان نیز از اقدامات صورت گرفته در راستای راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس و کلاسی خبر داد و برگزاری صبحگاه مشترک مدارس با حضور مسئولان کتابخانه‌ها را راهکاری برای تعامل  بیشتر دانش‌آموزان  با کتابخانه دانست.
حمایت کتابخانه‌های عمومی از دانش‌آموزان پژوهشگر و ارائه خدمات ویژه به این دانش‌آموزان، تشکیل جلسات آموزش خانواده با حضور کارشناسان کتابداری و کتابداران متخصص کتابخانه‌ها در مدارس، امضای تفاهم نامه برای اجرای مسابقات کتابخوانی و فرهنگی در سطح مدارس و هماهنگی برای بازدید دوره‌ای دانش آموزان از کتابخانه‌ها از مهم‌ترین مصوبات نخستین نشست هم اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی و مدیران آموزش و پرورش اردکان بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا