مدیر دفتر ادبيات انقلاب اسلامی‌ حوزه‌ ‌هنري کشور، صبح چهارشنبه 27 دی ماه در جمع نویسندگان جوان و پیشکسوت استان یزد پژوهش را اساس و بن‌مایه خلق آثار ادبی و تولیدات هنری دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "هدایت‌الله بهبودی" با اشاره به کارکرد پژوهش در حوزه ادبیات گفت: پژوهش، بُن‌مایه خلق آثار ادبی و تولیدات هنری است و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.
وی ادامه داد: علت اقبال کم مردم به برخی کارهای هنری و ادبی این است که این آثار پژوهش‌محور نیستند و به اصل اساسی تحقیق و پژوهش در تولید آنها توجه نمی‌شود.
بهبودی هویت اصلی ملت ایران را برگرفته از دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اسلام و ایران همواره ارتباط محکم و مستمری باهم داشته‌اند و دشمنان نیز در طول تاریخ به دنبال این بوده‌اند که با دستکاری در هویت مردم به استحکام ارتباط هویت اسلامی و ایرانی ملت ما خدشه وارد کنند.
وی تأکید کرد: بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی در ترسیم دقیق تابلوی هویت ملی ما نقش مهمی دارد.
مدیر دفتر ادبيات انقلاب اسلامی‌حوزه‌ ‌هنري کشور، با اشاره به حجم کم آثار و تولیدات ادبی با محوریت انقلاب اسلامی، افزود: عظمت و تأثیر حوادث دفاع مقدس سبب شده است هنرمندان و ادیبان جهت‌گیری خود را به سمت تولید آثاری در خصوص جنگ تحمیلی معطوف کنند و این مسئله، بر فعالیت ادبی و هنری در حوزه انقلاب اسلامی سایه انداخته است.
بهبودی با انتقاد از نقش کمرنگ دانشگاه‌ها در تربیت مورخان کاربلد اظهار داشت: باید روشی نو در تاریخ‌نویسی مبتنی بر ساختار بومی و مؤلفه‌های خاص انقلاب اسلامی ایران بنا کنیم و در کنار آن از ابزارهای نگارشی و سبک‌های ادبی غرب نیز بهره‌مند شویم.
در ابتدای این جلسه که مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز حضور داشتند، سیدناصر امامی رئیس حوزه هنری استان یزد در سخنانی کوتاه، کتاب "شرح اسم" نوشته هدایت‌الله بهبودی را از آثار فاخردر حوزه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی دانست و بر تولید آثار پژوهشی در این بخش تأکید کرد.
نویسندگان برجسته و جوان یزدی نیز در این جلسه به ارائه نظرات خود در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و نقش پژوهش در خلق آثار فاخر اسلامی پرداختند.
گفتنی است هدایت‌الله بهبودی، نویسنده کتاب ارزشمند "شرح اسم" با دعوت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و به منظور شرکت در جلسه نقد و بررسی این کتاب، در یزد حضور یافت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا