فرماندار مهریز چهارشنبه 3 بهمن در پنجمین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان در سال جاری گفت: بانوان این مرز و بوم، نقش محوری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، مهدی کیانی مقدم در ابتدای این جلسه گفت: بانوان، یکی از اقشار مهم و تأثیرگذار در جامعه هستند که به عنوان مادر و همسر خانواده می‌توانند در بسط فرهنگ کتابخوانی نقش‌آفرین باشند.
وی ادامه داد: زنان این مرزو بوم در همه صحنه‌های اجتماعی حضور چشمگیری پیشگام بوده‌اند و قطعاً در عرصه کتاب و کتابخوانی هم می‌توانند حضور موثر و مفیدی داشته باشند.
کیانی مقدم تصریح کرد: نهادهای مسئول در بحث مطالعه باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه نقش‌آفرینی بانوان را در ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم کنند.
در ادامه این جلسه سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز گزارشي از وضعيت کنونی كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ارائه داد و بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی عضو کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان برای اجرایی شدن مصوبات این کمیته تأکید کرد.
ایجاد بخش تخصصی کتب ویژه بانوان در کتابخانه‌های عمومی مهریز، معرفی کتاب در جلسات اولیا و مربیان مدارس و معرفی طرح سفیر کتاب به اصناف شهرستان از مصوبات پنجمین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید مهریز بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا