نماینده ولی فقیه و امام جمعه بافق، عصر سه‌شنبه 17 بهمن در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان گفت: کتاب و کتابخوانی در کشور ما مظلوم واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حجت‌الاسلام سیدجواد سیلمیانی، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: اگر قدر نظام اسلامی و برکات آن را ندانیم، دچار کفران نعمت شده‌ایم. باید بدانیم کشور با گذر از شرایط خفقان و عقب‌ماندگی به وضعیت شکوفایی کنونی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی در کشور ما مظلوم است، تصریح کرد: کتابخوانان حرفه‌ای در کشور خیلی کم هستند و نسل جوان نیز اقبال چندانی به کتاب و کتابخانه ندارد، به همین خاطر باید ظرفیتی فراهم شود تا مردم و به خصوص نسل جوان از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده کنند.
محمدحسین پارسائیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: ما آن چنان که سایر کشورها با تولید آثار فاخر در حوزه سینما و ادبیات و خلق رمان‌های بزرگ، انقلاب‌های خود را صادر کرده‌اند موفق عمل نکرده‌ایم، در حالی که انقلاب اسلامی ایران به دلیل ویژگی‌های برجسته و بی‌نظیرش به خصوص حضور آگاهانه مردم و نقش بی‌بدیل رهبری دینی در آن، قابل مقایسه با سایر انقلاب‌های بزرگ نیست.
وی ادامه داد: علت تأکید مقام معظم رهبری بر خواندن رمان‌های بزرگ جهان ایسنت که معظم له می‌خواهند مردم و نسل جوان با شیوه صدور انقلاب‌های سایر نقاط جهان آشنا شوند.
پارسائیان اظهار داشت: در نظرسنجی سال 89 که برای سنجش میزان مطالعه در کشور انجام شد، میزان مطالعه غیردرسی مردم استان یزد 74 دقیقه و میزان مطالعه کتاب در این استان 24 دقیقه در روز اعلام شد.
وی خاطرنشان ساخت: هدف کمیته‌های نهضت مطالعه مفید باید کتابخوان‌خوان کردن افراد کتاب نخوان جامعه باشد و برای رسیدن به این آرمان، لازم است نیازهای مفید و واقعی مطالعه افراد را در دسترس آنها قرار دهیم.
مهدی خاوری، فرماندار بافق نیز در این جلسه ضمن تأکید بر تدوین سیر مطالعاتی مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی گفت: برای فرهنگ‌سازی مطالعه در جامعه باید از خودمان شروع کنیم و قدم نخست در کتابخوان‌کردن جامعه را باید مسئولان فرهنگی و نخبگان جامعه بردارند.
در ادامه این جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید بافق به ارائه نظرات خود پرداختند و بر لزوم تدوین نیازهای مطالعاتی مردم شهرستان و تأمین کتاب‌های موردنیاز تأکید کردند.
تدوین سیر مطالعاتی ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی بافق، ارائه تراز مالی انجمن کتابخانه‌های شهرستان در جلسه پایانی سال جاری، ارائه راهکارهای عملیاتی برای بسط فرهنگ مطالعه در بافق توسط اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید و مکان‌یابی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان از جمله مصوبات مهم جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمتیه نهضت مطالعه مفید شهرستان بافق بود.
خاطرنشان می‌سازد، این جلسه در سالن کنفرانس فرمانداری بافق برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا