فرماندار تفت در گفتگویی اختصاصی به تشریح دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهرستان تفت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "ابوالقاسم دهقان" با اشاره دهه مبارک فجر گفت: همزمان با دهه مبارك فجر امسال 47 پروژه با اعتباري بالغ بر 75 ميليارد ريال در شهرستان تفت به بهره برداري رسید.

فرماندار تفت ادامه داد: افتتاح مجتمع آموزشي فاطميه(س)، پلهاي ورودي نصرآباد و بنستان ، درمانگاه محمدرسول ا...، ساختمان icu، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار، ساخت مخزن ذخيره آب مهدي آباد، پرورش مرغ گوشتي و پرورش گاو شيري از مهم ترين اين پروژه هایی بود كه به طور همزمان و با حضور معاون عمرانی استاندار یزد در ايام دهه مبارك فجر امسال در شهرستان تفت به بهره برداري رسید.

وي افزود: از اين ميزان 16 پروژه با اعتباري بالغ بر 2729 ميليون ريال مربوط به پروژه هاي عمراني دهياريهاي بخش مركزي شهرستان تفت مي باشد.

دهقان با اشاره به سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به استان یزد اظهار داشت: در این سفر بیش از 13 میلیارد تومان به پروژه های شهرستان تفت اختصاص یافت که به لطف خدا تمامی مصوبات این سفر بابرکت محقق گردیده است. فرماندار تفت از پروژه های آبرسانی به تفت، تامین آی آشامیدنی مجتمع گاریزات، تامین آب آشامیدنی روستای شواز، احداث 30 واحد مسکن روستایی مدد جویان بهزیستی، کمک به بهسازی روستاها، احداث مجتمع فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، تکمیل خانه عالم در روستاهای اسلامیه و علی آباد، کمک به تکمیل منطقه صنعتی نیر، تکمیل مجتمع دامپروری گاریزات و غیره به عنوان مهم ترین پروژه های مربوط به شهرستان تفت در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به استان یادکرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات هیات دولت در سفرهای استانی، پروژه های تعریف شده برای شهرستان تفت در این سفرها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در سفر اول هیات دولت به استان یزد، بیش از 45 مصوبه مربوط به شهرستان تفت بود که 95 درصد اجرایی شده است.

دهقان افزود: مطالعه ارتقاء و تبدیل راه اصلی تفت – ابرکوه – سورمق به بزرگراه، احداث  ccu بیمارستان تفت، گازرسانی به شهر نیر، تجهیز مرکز بهداشتی درمانی بخ و گاریزات، ایجاد و تکمیل شبکه ها و تاسیسات فاضلاب شهر تفت، تکمیل مجتمع ورزشی کارگران، احداث و تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی، احداث ایستگاه آتش نشانی تفت و نیر و احداث دو سالن ورزشی از مهم ترین مصوبات این سفر است.

فرماندار تفت همچنین پیشرفت مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور به استان یزد در شهرستان تفت را بیش از 80 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: در دور دوم سفر هیات دولت به استان، نزدیک به 59 مصوبه مربوط به شهرستان تفت است. وی بهسازی باند موجود محور یزد – سورمق، کمک به تسریع اصلاح و بهسازی محور فرعی تفت به ده بالا و طزرجان، تسریع در بهسازی محور فرعی فیض آباد – سانیچ – سخوید، پرداخت وام طرح های اشتغالزایی، تسریع در گازرسانی به نیر، تامین اعتبار آب شرب نیر، احداث ساختمان دادگستری تفت، اصلاح باغات موجود و خسارت دیده، تکمیل سالن ورزشی خیرساز و احداث سالن ورزشی، طرح جامع گردشگری روستاهای توران پشت و مبارکه، ساماندهی بافت تاریخی مجموعه امام و واگذاری اراضی موردنیاز روستاهای فاقد طرح های هادی برای احداث مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از جمله مهم ترین مصوبات این سفر عنوان کرد.

فرماندار تفت با اشاره به مصوبات سفر سوم هیات دولت به استان گفت: اختصاص مبلغ 3 میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی قدس، مطالعه بهسازی جاده دهشیر به مهریز، کمک به احداث مصلای بزرگ تفت، احداث کتابخانه مرکزی تفت، احداث پست 132 کیلووات دهشیر، انجام مطالعات جامع گردشگری مربوط به شهرهای نمونه گردشگری تفت، مطالعه ، طراحی و اجرای تصفیه خانه شهرک صنعتی تفت(1)، اختصاص تسهیلات موردنیاز طرح تولید لامپ هالوژنی، احداث مجتمع های آب روستایی غدیر، سانیچ، علی آباد و نورآباد، احداث استخر آموزش شنا در گاریزات، تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرهای نیر و گاریزات و تامین و تجهیز ساختمان پزشکی قانونی تفت از مهم ترین مصوبات مربوط به شهرستان تفت در سفر سوم هیات دولت به استان است که اجرایی کردن آنان در دست پیگیری است.

  دهقان با اشاره به خدمات مهم و عظیم نظام جمهوری اسلامی به روستاها عنوان کرد: در حالی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهای کشور از حداقل امکانات همچون برق، آب، گاز، تلفن و راه مناسب برخوردار نبودند امروز شاهد آنیم که اکثر روستاها از امکانات زیربنایی لازم برخوردار هستند که این موضوع زمینه رشد و تعالی بیشتر روستاها را فراهم می سازد.

  فرماندار تفت با اشاره به مراسم افتتاح همزمان پروژه های روستایی در سراسر کشور، آن را نشانه توجه ویژه دولت عدالت محور به روستاها و مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و اظهار داشت: در این مراسم که پنج شنبه 26 بهمن ماه، همزمان با سراسر کشور در شهرستان تفت نیز برگزار می شود پروژه های روستایی با اعتباری بالغ بر 92421 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید. وی افتتاح پروژه گازرسانی به دهستان علی آباد را از مهم ترین این پروژه ها برشمرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا