نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر نقش سازنده نهاد کتابخانه‌های عمومی در مدیریت کتابخانه‌ها گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجموعه‌ای نوپاست که باید جای خود را در جامعه باز کند.

 "محمدصالح جوکار" صبح امروز جمعه 4 اسفند ضمن حضور در غرفه این اداره کل در نمایشگاه کتاب استان یزد اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌ها می‌تواند نقش موثر و سازنده ای در مدیریت کتابخانه‌ها و نوع کتاب‌هایی که در جامعه منتشر می‌شود، ایفا کند.
وی افزود: بهتر است نیازهای اطلاعاتی و مطالبات فرهنگی مردم جمع‌بندی شود و در راستای نیازهای واقعی جامعه، منابع کتابخانه‌ها تأمین شود.
جوکار ادامه داد: با توجه به کتابخانه‌های عمومی عموماً فاقد فضای مناسبی هستند، نیاز است که نهاد کتابخانه های عمومی در راستای جذاب سازی این محیط‌های فرهنژی و علمی و جذب هرچه بیشتر مردم تلاش کند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای در دسترس قرار دادن کتاب، توسعه فضای مجازی و نشر کتب الکترونیکی است که کتابخانه های عمومی می‌توانند پیشتاز تحقق این امر باشند.
وی با تأکید بر لزوم تعامل نهاد کتابخانه‌ها و مجلس برای توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی گفت: مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذار می‌تواند با وضع قوانین حمایتی، مسیر نهاد کتابخانه‌های عمومی را در تحقق اهداف بلند آن هموار کند.
در این بازدید که بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی یزد نیز حضور داشت، نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی از سازه ایستگاه مطالعه در پنجمین نمایشگاه کتاب یزد دیدن کرد و راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را در همه‌گیری مطالعه در جامعه مطلوب دانست.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا