فرماندار یزد صبح دوشنبه 28 اسفند در آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال جاری گفت: در سال 91 گام‌های خوبی برای توسعه فضای کتابخوانی در یزد برداشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "عزیزالله سیفی" با بیان این مطلب افزود: جسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با نظم و برنامه‌ریزی در سال جاری برگزار شد و مصوبات این جلسات نیز عملیاتی و مفید بود.
وی خاطرنشان کرد: به خاطر تلاش‌ها و پیگیری‌های اعضا در سال 91، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد عنوان برتر کشوری را از آن خود کرد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همچنین ابراز امیدواری کرد: مصوبات اجرا نشده این انجمن در نخستین جلسه سال جدید مورد بررسی قرار گیرد تا موانع اجرای آنها رفع شود.
"محمدحسین پارسائیان" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در سخنان کوتاهی گفت: مهم‌ترین اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی و به تبع ان اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال جدید، برنامه‌ریزی برای افزایش ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان و معرفی این سازه‌ها به مردم عزیز است.
وی راه‌اندازی این سازه‌ها را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای در دسترس قرار گرفتن کتاب دانست و افزود: ایستگاه‌های مطالعه در نقاط پرتردد شهرها نصب می‌شود و هر ماه 15 عنوان کتاب جدید برای رده‌های سنی مختلف داخل آن قرار می‌گیرد تا چنانچه در این مکان‌های شلوغ، فراغتی برای مردم ایجاد شد به مطالعه بپردازند.
"محسن رفیعی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره متبوع خود در سال 91 ارائه کرد و گفت: با راه اندازی 5 مرکز اطلاع‌رسانی دیگر در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان، هم‌اکنون 19 باب از 26 کتابخانه یزد به کافی‌نت مجهز هستند.
وی ادامه داد: همراهی با اداره کل استان یزد در میزبانی اولین کاروان کتابخانه صبا، برپایی جلسه نقد کتاب شرح اسم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و برگزاری جشن بزرگ کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی و کتابخانه‌ها در مرکز استان، از جمله فعالیت‌های مهم این اداره در سال 91 بود.
رفیعی به تعمیر و زیباسازی 4 باب کتابخانه‌ شهرستان اشاره کرد و گفت: با صرف هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد ریال، کتابخانه‌های عمومی رسالت شهید، گل افشان، پارک آزادگان و حضرت زهرا(س) در سال جاری مرمت، رنگ‌آمیزی و بازسازی شد.
وی از شهرداری‌های شهرهای مختلف شهرستان یزد به دلیل تعامل خوب با اداره کتابخانه‌های عمومی تشکر کرد.
در پایان ششمین و آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، از اعضای فعال چهار انجمن این شهرستان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا