کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: 4 باب کتابخانه عمومی یزد از ابتدای سال جدید به سامانه آنلاین نمایه نشریات مجهز شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "احسان عابدی" در این خصوص افزود: کتابخانه‌های امام علی(ع)، مهدی آذریزدی و دکتر محمدجوادی شهر یزد و کتابخانه آیت‌الله فاضل شهر اردکان از ابتدای هفته جاری به این سامانه متصل شده‌اند.
وی اظهار داشت: سامانه تحت وب نمایه نشریات، نرم‌افزاری پژوهشی است که با بیش از 1 میلیون و 400 هزار عنوان مقاله، مصاحبه و سند مکتوب، به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های مقالات فارسی محسوب می‌شود.
عابدی ادامه داد: در این نرم‌افزار آنلاین همه مقالات و مصاحبه‌های منتشر شده در نشریات کشور از سال 1357 تاکنون ثبت شده که از این طریق، منبع بسیار خوبی برای پژوهشگران رشته‌های مختلف فراهم شده است.
این کارشناس خاطرنشان کرد: منابع و اسناد این سامانه، به صورت روزانه افزایش یافته و روزآوری می‌شود.
وی تأکید کرد: البته نسخه آفلاین نرم افزار هم‌اکنون در همه کتابخانه‌های استان موجود است و محققان می‌توانند با عضویت در هریک از کتابخانه‌های عمومی از امکانات نرم‌افزار نمایه نشریات استفاده کنند.
عابدی در پایان ابراز داشت: از مزایای مهم نرم‌افزار تحت وب نسبت به نسخه آفلاین، به روز شدن نرم‌افزار به صورت روزانه، افزایش چشمگیر تعداد مقالات و سرعت بالای جستجو است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا