در نخستین جلسه هیأت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز یزد که صبح امروز در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، مقرر شد همایش تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز یزدی در سال جاری برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "محمدحسین پارسائیان" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این نشست با اشاره به دستور کار نخستین جلسه انجمن خیران استان در سال جاری گفت: در اولین اقدام، به دنبال جانمایی مکانی برای دفتر انجمن هستیم تا پایگاه مشخصی برای مراجعه خیران استان ایجاد شود.
وی ادامه داد: تصویب تقویم جلسات هیأت مدیره و تعیین سیاست‌ها و اولویت‌های کاری انجمن برای سال جاری، از دیگر برنامه‌های این نشست است.
پارسائیان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خوب و ویژه خیران یزدی برای رشد فضاهای مطلوب کتابخانه‌ای استفاده کنیم و در آینده‌ای نزدیک، شاهد افزایش قابل توجه سرانه متراژ کتابخانه‌ها در استان باشیم.
"محمدعلی دست‌افشان" مدیرعامل هیأت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد نیز در سخنان کوتاهی تأسیس این انجمن را یکی از مهم‌ترین اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها دانست.
وی افزود: توزیع جغرافیایی کتابخانه‌های عمومی استان، مطلوب نیست و در ابتدای تشکیل انجمن خیران و پیش از هرگونه اقدامی، باید نیازهای واقعی شهرستان‌های مختلف و حتی محلات هر شهر را برای احداث کتابخانه بسنجیم و پس از آن، توان خیران استان را به سمت احداث کتابخانه در مناطق فاقد اینگونه فضاها، هدایت کنیم.
دست‌افشان پیشنهاد داد: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، بحث اختصاص محل مناسبی از بناهای تاریخی و قدیمی یزد برای دفتر انجمن خیران کتابخانه‌‌ساز استان مطرح شود.
"محمدرضا باغستانی" عضو انجمن خیران کتابخانه ساز استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تبیین اهداف این انجمن برای مردم اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی انجمن، مشخص شدن شرح وظایف اعضا است تا برنامه‌های انجمن به صورت منظم و هدفمند پیش برود.
وی تأکید کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در کنار فعالیت‌های انجمن باید آسیب‌ها و نقایص موجود در بخش مدیریت کتابخانه‌ای را تا حد امکان رفع کند تا خیران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و ساخت کتابخانه ترغیب شوند.
برگزاری نشست مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگ و گردشگری و راه شهرسازی استان با اعضای انجمن خیران کتابخانه ساز برای بررسی حوزه‌های همکاری با محوریت ساخت و تجهیز کتابخانه از مهم‌ترین مصوبات نخستین جلسه هیأت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد در سال جاری بود.
در این جلسه همچنین مصوب شد هماهنگی لازم برای برگزاری همایش تجلیل از خیرانی که در سال‌های گذشته اقدام به ساخت، تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های عمومی کردند، صورت پذیرد.
پوشش خبری و تبلیغی جلسات و فعالیت‌های انجمن خیران کتابخانه‌ساز و همچنین پیگیری اختصاص مکانی مناسب برای دفتر مرکزی انجمن استان، از دیگر مصوبات این جلسه بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا