نشست مشترک رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت و مسئولان ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان صبح پنجشنبه 5 اردیبهشت برگزار شد. در این جلسه مقرر شد اعضای حلقه صالحین پایگاه‌های بسیج به عضویت کتابخانه‌ها درآیند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، سرهنگ "محمدصادق فلاح" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت با بیان اینکه کتاب در جامعه مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کتابخوانی به یک امر فراگیر تبدیل شود.
وی تأکید کرد: سپاه آمادگی را دارد در راستای رسیدن به فراگیر شدن امر مطالعه، تمام امکانات خود را به کار گیرد.
"هادی قاسمی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت نیز در این جلسه به برنامه‌های سال جاری اداره متبوع خود اشاره کرد و گفت: این اداره در صدد است در سال جدید 2 کانون مطالعاتی در شهرستان راه‌اندازی کند که در این راستا، افراد اهل مطالعه جذب و ساماندهی می‌شوند.
وی با اشاره به ظرفیت حلقه‌های شجره طیبین صالحین بسیج گفت: این حلقه‌ها می‌توانند جلسات خود را به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده و در قالب یک سیر مطالعاتی در کتابخانه‌ها برگزار کند و کتابخانه‌های عمومی نیز تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری این جلسات مطالعاتی فراهم خواهد کرد.
قاسمی ادامه داد: مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال جاری به صورت آنلاین و از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای کشور به آدرس www.booki.ir برگزار می شود که می‌توان از طریق این سایت مسابقات را به صورت شهرستانی نیز مدیریت و برگزار کرد.
وی در خصوص برگزاری مسابقات مکتوب کتابخوانی در سال جاری گفت: این مسابقات به صورت فصلی و در ماه‌های اردیبهشت، مرداد، آبان و بهمن برگزار خواهد شد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت، همچنین در خصوص طرح کتاب من و نحوه درخواست و خرید کتاب از طریق این سامانه توضیحاتی ارائه داد.
در پایان این جلسه مقرر شد همه اعضای حلقه صالحین پایگاه‌های بسیج شهرستان با هدایت واحد تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج تفت به عضویت کتابخانه‌ها درآیند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا