فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد صبح شنبه 14 اردیبهشت در جمع اعضای این انجمن گفت: انجمن خیران کتابخانه‌ساز زمینه جذب خیران به کتابخانه سازی و تجهیز فضاهای کنونی را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "عزیزالله سیفی" در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد که در محل کتابخانه‌ گل افشان برگزار شد، بیان داشت: در هر کشوری که شرایط کتابخوانی و مطالعه فراهم شده، آن کشور به سمت پیشرفت و حرکت کرده است.
فرماندار یزد افزود: این شرایط هم تنها با اقدام و عزم دولت محقق نمی‌شود، بلکه حضور پررنگ مردم و خیران نیک‌اندیش در صحنه ساخت کتابخانه و مکان‌های فرهنگی، لازمه رسیدن به جامعه آزمانی در زمینه مطالعه است.
سیفی به تأسیس انجمن خیران کتابخانه ساز استان در پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، هیأت مدیره‌ای قوی و پیگیر برای این انجمن در استان تشکیل شد که با آغاز سال جدید، پیگیری برای اختصاص مکان‌های مناسب برای ساخت و راه‌اندازی کتابخانه از سوی این انجمن شروع شده است.
وی ابراز امیدواری کرد این انجمن بتواند زمینه جذب خیران به کتابخانه سازی و تجهیز فضاهای کنونی را فراهم کند.
وی در پایان گفت: جا دارد از خیر عزیز کتابخانه گل افشان که با نیت خیر خود باعث اعتلای کتابخوانی در این محل شده است، تشکر کنیم.
"محمدعلی دست‌افشان" عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان نیز در سخنانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در کتابخانه‌های عمومی استان افتاده است که انسان، تغییرات صورت در این مجموعه را به خوبی حس می‌کند.
وی افزود: با وجود کمبود بودجه‌ای که سال گذشته شاهد آن بودیم، جای تشکر دارد که مجموعه کتابخانه‌های عمومی به خوبی هدایت و مدیریت شد و این مجموعه فرهنگی نه تنها دچار افت نشد، بلکه شاهد رشد و شکوفایی بیشتر کتابخانه‌ها در سال گذشته هستیم.
در ابتدای این جلسه "محسن رفیعی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود در سال 91 ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های سال جدید اداره کتابخانه‌های شهرستان یزد پرداخت.
وی در خصوص کتابخانه خیرساز گل‌افشان نیز گفت: این کتابخانه در ابتدای کار در فضای کوچکی از مسجد محل فعالیت داشت که با نیک‌اندیشی خیر بزرگوار، حاج احمد گل‌افشان تجهیز و بهینه‌سازی شد و در قالب قرارداد حق انتفاع 10 ساله به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شد.
رفیعی افزود: با تلاش خیر مجموعه، سال گذشته ساختمان کتابخانه در قسمت مخزن توسعه یافت و بخش‌های کودک و کافی‌نت نیز به آن اضافه شد.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 7 هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است و 862 عضو فعال نیز از خدمات کتابخانه عمومی گل‌افشان یزد استفاده می‌کنند.
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در سال جاری که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، با مصوباتی همراه بود.
سرکشی اعضای انجمن از کتابخوانان حرفه‌ای استان و شهرستان و پوشش رسانه‌ای این بازدیدها به منظور فرهنگ‌سازی مطالعه بین مردم و پیگیری اعضا برای مکان‌یابی محلی به منظور انتقال کتابخانه تخصصی نابینایان به مکان مناسب و در دسترس جامعه نابینای یزد، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
در این جلسه همچنین پیش‌بینی هزینه‌کرد بودجه سال 92 اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به تصویب اعضا رسید.
در پایان جلسه انجمن، از خیر کتابخانه‌ساز "حاج احمد گل‌افشان" با اهدای لوح سپاس به دو تن از فرزندان وی، تقدیر به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا