به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد ، عزيزا... سيفي  گفت: انجمن خیران کتابخانه ساز زمینه جذب خیران به کتابخانه سازی و تجهیز فضاهای کنونی را فراهم نمایند.

عزیزالله سیفی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد افزود: در هر کشوری که شرایط کتابخوانی و مطالعه فراهم شده، آن کشور به سمت پیشرفت و حرکت کرده است.

وی اظهار داشت: این شرایط هم تنها با اقدام و عزم دولت محقق نمی شود، بلکه حضور پررنگ مردم و خیران نیک اندیش در صحنه ساخت کتابخانه و مکان های فرهنگی، لازمه رسیدن به جامعه آزمانی در زمینه مطالعه است.

سیفی به تأسیس انجمن خیران کتابخانه ساز استان در پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش مدیرکل کتابخانه های عمومی یزد، هیأت مدیره ای قوی و پیگیر برای این انجمن در استان تشکیل شد که با آغاز سال جدید، پیگیری برای اختصاص مکان های مناسب برای ساخت و راه اندازی کتابخانه از سوی این انجمن شروع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این انجمن بتواند زمینه جذب خیران به کتابخانه سازی و تجهیز فضاهای کنونی را فراهم کند.

عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز استان نیز گفت: در سال های اخیر اتفاقات خوبی در کتابخانه های عمومی استان افتاده است که انسان، تغییرات صورت در این مجموعه را به خوبی حس می کند.

محمدعلی دست افشان افزود: با وجود کمبود بودجه ای که سال گذشته شاهد آن بودیم، جای تشکر دارد که مجموعه کتابخانه های عمومی به خوبی هدایت و مدیریت شد و این مجموعه فرهنگی نه تنها دچار افت نشد، بلکه شاهد رشد و شکوفایی بیشتر کتابخانه ها در سال گذشته هستیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد هم گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود در سال 91 ارائه کرد و به تشریح برنامه های سال جدید اداره کتابخانه های شهرستان یزد پرداخت.

محسن رفیعی در خصوص کتابخانه خیرساز گل افشان نیز گفت: این کتابخانه در ابتدای کار در فضای کوچکی از مسجد محل فعالیت داشت که با نیک اندیشی خیر بزرگوار، حاج احمد گل افشان تجهیز و بهینه سازی شد و در قالب قرارداد حق انتفاع 10 ساله به اداره کل کتابخانه های عمومی واگذار شد.

وی افزود: با تلاش خیر مجموعه، سال گذشته ساختمان کتابخانه در قسمت مخزن توسعه یافت و بخش های کودک و کافی نت نیز به آن اضافه شد. رفیعی خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است و 862 عضو فعال نیز از خدمات کتابخانه عمومی گل افشان یزد استفاده می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا