طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا/ محمد باشی رشیدیان، متولد 1323 از اهالی محله قلعه باغ در شهر طبس است که میزان سواد وی شش کلاس بوده وشغلش کارگر ساختمانی می باشد واز کتابخوانهای موضوعی وحرفه ای در شهرستان می باشد.

رشیدیان عنوان کرد: انگیزه من در مطالعه این است که کتاب دریای فضائل هست وازخواندن ونوشتن لذت می برم .

وی افزود: بیش از 3هزار کتاب مطالعه کرده ام و از خواندن کتاب هرگز پشیمان نشده ام و کتاب هایی را که مطالعه می کنم اگر نقصی داشته باشد آنرا به نویسنده متذکر می شوم.

رشیدیان در پاسخ به این سوال که از تمامی کتابهایی را که خوانده اید کدامیک مفیدتر بوده، اظهار داشت: کتابها همه خوب است اما کتاب نکته های ناب رهبری و کتاب آداب اسلامی از محسن و محمدرضا آشتیانی مفید و عالی بوده است.

وی تصریح کرد: کتابهای حجج اسلام ری شهری، جوادی آملی، مطهری و تفسیر المیزان، کتاب من لایحضره الفقیه از جمله کتابهای مهم است که مطالعه کرده ام و در کنار مطالعه کردن از کتابها نیز خلاصه برداری می کنم که نزدیک به 2400صفحه A4 نکته و خلاصه یادداشت کرده ام.

محمدباشی رشیدیان از مسئولین خواست تا کتابخانه ها را با کتابهای مفید غنی ساخته تا اینکه بشود از کتابها استفاده مطلوب تری داشت.

"مرتضی محمدی" رئیس اداره کتابخانه های عمومی طبس درباره رشیدیان می گوید: آقای رشیدیان از کتابخوانهای موضوعی و حرفه ای است چراکه اگر نویسنده در کتابش به نقل از منبع دیگری مطلبی را بیاورد و منبع را در پاورقی مشخص کرده باشد، وی منبع مطلب مورد نظر را پیدا می کند و آنرا با مطلب ذکر شده تطبیق می دهد تا یقین حاصل کند.

"سید عبدالرحیم رحیمی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس نیز یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1389همایشی را به منظور تجلیل از آقای رشیدیان با حضور فرماندار وقت و اهالی قلم و کتاب برگزار کرد که با استقبال بی نظیری روبه روشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا