دبیر شورای زکات و امام جمعه شهرستان اردکان گفت: زکات به اندازه سایر فروع دین در اسلام اهمیت دارد و احیای این فریضه، احیای شعائر الهی و دینی است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)استان یزد، "حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی" در نشست شورای زکات شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت زکات در اسلام اظهار داشت: در احیای امر زکات با برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغات صحیح می توان به نتایج خوبی در این زمینه دست یافت.

وی افزود: تشکیل کمیته هایی به منظور فعال ساختن بحث زکات در شهرستان می تواند تأثیر بسزایی در این مسئله داشته باشد، زیرا با اجرایی شدن این طرح می توان بسیاری از پیامدهای منفی در جامعه را به حداقل رساند و فقر را ریشه کن  كرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردکان و دبیر شورای زکات شهرستان هم در این نشست گفت: مردم خیّر و نیکوکار شهرستان اردکان در سال 91، بیش از 2 میلیارد و 95 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

علیرضا خلیلی اظهار داشت: این میزان زکات جمع آوری شده برای رسیدگی به امور معیشتی محرومین و نیازمندان منطقه و همچنین برای اجرای 7 پروژه عام المنفعه شامل احداث، مرمت و بهسازی خانه عالم، مسجد و حسینیه، کتابخانه و غیرو هزینه گردیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا