رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت در جلسه مشترک کمیته سند نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: جلسات انجمن کتابخانه‌های تفت، بالاترین سطح کیفی را در میان شهرستان‌های استان یزد دارد.

"هادي قاسمي" در ابتدای این جلسه با تشریح روند مصوبات جلسات پیشین انجمن شهرستان، گزارش مبسوطی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و مقایسه آنها با سایر شهرستان‌های استان و همچنین  فعالیت‌های انجام شده در راستای بهبود کیفی شاخص‌های کتابخوانی در تفت ارائه کرد.
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت با بیان این که تفت در سرانه فضای مطالعه، شاخص کتاب برای هر فرد در استان وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: جلسات انجمن کتابخانه های شهرستان تفت در مقایسه با سایر شهرستان ها به لحاظ کیفیت، رتبه نخست استان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.
وی به اجرای طرح "ایستگاه‌های مطالعه" توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون طی 2 فاز عملیاتی، تعداد هزار مورد از این سازه‌ها در مکان‌های پرتردّد کشور راه‌اندازی شد و در آینده‌ای نزدیک فاز سوم این طرح اجرا خواهد شد.
قاسمی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی تفت خواست مکان‌هایی که برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها مناسب است را به اداره کتابخانه‌های شهرستان معرفی کنند.
در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام "علی متوسل" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و میزبان دومین جلسه کمیته سند نهضت مطالعه مفید تفت، با اشاره به اینکه قرائت قرآن بهترین نوع مطالعه است، بیان داشت: باید به مطالعه ارزش و بها بدهیم و این امر به عنوان یک عادت عمومی و روزمره در جامعه و حتی ادارات نهادینه شود.
در این جلسه مقرر شد در خصوص امکان انعقاد قرارداد کتابخانه‌ مشارکتی برای کتابخانه‌های "شبستان" که تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی تفت قرار دارد، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی این شهرستان بحث شود.
گفتنی است، دومین جلسه کمیته سند نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تفت، به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا