مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان یزد، وضعیت این استان را در شاخص‌های کمی کتابخانه‌ای در کشور مطلوب ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين"علی حسيني" در اين جلسه ضمن قدرداني از اقدامات استان يزد در حوزه كتابخانه‌ها، گفت: استان يزد در بسیاری از شاخص‌هاي کمی كتابخانه‌ای‌، در سطح كشور رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص میزان عضویت مردم استان در کتابخانه‌ها نیز اظهار داشت: تنها شاخصی که در آن شاهد پیشتازی یزد نیستیم، موضوع عضویت است که به نظر می‌رسد عامل این امر نبود فضاهای مطلوب کتابخانه‌ای در استان است.
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید کشور همچنين از اجراي طرح شهر برتر مطالعه در كشور خبر داد و افزود: برخی شهرهای استان يزد به لحاظ دارا بودن ملاک‌های کتابخانه‌ مطلوب، در ميان شهرهای کشور از جايگاه خوبي برخوردار هستند.
در ابتداي اين جلسه "محمدحسین پارسائیان" مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان نيز گزارشي از اقدامات اين اداره كل در شش ماهه نخست سال جاری ارائه كرد و به تشریح وضعیت استان در زمینه شاخص‌های مختلف کتابخانه‌ای پرداخت.
گفتنی است، با تصویب اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مقرر شد طبقه فوقانی کتابخانه خیرساز شهید مطلب شفیعی یزد با صرف مبلغ 500 میلیون ریال تکمیل و تجهیز شود. با موافقت مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی ، مقرر شد نیمی از این مبلغ از سوی نهاد کتابخانه های کشور نأمین شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا