سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ابرکوه به صورت مشترک با کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه ، در ابتدای این جلسه فرماندار محترم ، اسماعیل برزگر زاده، اظهار داشت : علم و آگاهی انسان به خودش و اطرافش از ویژگی های اوست و حقیقت جویی از خمیر مایه های ذاتی انسان می باشد و در هر انسان پیدا می شود و برای تحقق آن باید زمینه مطالعه و کسب اطلاع فراهم گردد. وی ادامه داد :امر پژوهش د رحال حاضر کمرنگ شده و به دلایلی ، به وسیله های دیگر ارضا و تحقق می گردد.

وی در ادامه به موانع کتابخوانی اشاره نمود و گفت:از جمله موانع کتابخوانی می توان به گرفتاری مردم،ماشینی شدن زندگی و توجه بیشتر به امکانات صوتی تصویری و اینترنت و ماهواره و عدم تبلیغات گسترده و ملی اشاره نمود.

وی بیان نمود که نقطه آغاز مطالعه خانواده می باشد و در رشد و شکوفایی استعداد ها نقش اول را دارد.و بعد از آن مدارس و خواندن مطالب درسی و پس از آن، کتابخانه های عمومی زمینه ساز مطالعه هستندکه با حل مسئله گرانی کتاب می توانند امکانات و برنامه های سازنده ای را در اختیار عموم جامعه قرار دهند.

در ادامه جلسه قاسم برزگر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه دستور کار جلسه را قرائت نمود.

برزگر ابتدای برنامه گزارشی از فعالیتهای اداره کتابخانه را مطرح و به افتتاح کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه اشاره نمود.و حضور دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور و مسئولین کشوری و استانی در افتتاح این برنامه را محترم و خواستار همکاری ادارات در فعالیتهای این مرکز فرهنگی شد. وی سپس به مصوبات جلسه قبل اشاره نمود و اجرایی شدن آنها را ارزیابی نمود.

برزگر در ادامه از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان خواست تا نظرات ، پیشنهادات  خود را در خصوص طرح های 28 گانه این سند اعلام تا در صورت موافقت اعضاء مصوب و اجرا گردد.

 برزگر بیان نمود: دستور کار سوم جلسه بحث وگفتگو در خصوص  بررسی و پيش بينی هزينه های لازم در خصوص IT ، مقاوم سازی کتابخانه ها و شاداب سازی آن از بودجه سال 92 می باشد. که باتوجه به مکاتبات اداری مبلغ آن مشخص شده و در صورت صلاحدید فرماندار محترم مصوب گردد. وی در پایان به مشکلات کتابخانه های عمومی از جمله مشکل بخش کودک و اتاق اداره شهرستان، تغییر نام کتابخانه مهرآباد، بازدید از دو محل جهت افتتاح کتابخانه نهادیو مشکلات کتابخانه شهید شفیعی اشاره نمود و خواستار رفع آنان با همکاری فرمانداری و ادارات مرتبط شد و در ادامه خواست که اعضای محترم انجمن از کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری بازدید بعمل آورند.

در پایان جلسه فرماندار محترم شهرستان جناب آقای برزگر زاده، خواستار همسویی خانواده ها ، مدارس و کتابخانه های عمومی شد تا نتایج خوبی حاصل گردد و تاکید گردید همچنین کتب مفید در اختیار عموم قرار گیرد و خانواده ها توجه بیشتری به امر مطالعه فرزندان و کودکان خود داشته باشند.

**از مهمترین مصوبات این جلسه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

1.بازدید از دو محل در مریم آباد و فراغه جهت راه اندازی کتابخانه نهادی در صورت داشتن شرایط مطلوب.

 2.تجهیز بخشداری های شهرستان به ایستگاه مطالعه با همکاری و تهیه قفسه توسط بخشداری مرکزی و تهیه منابع با اداره کتابخانه ها.

 3.قول مساعد شهرداری محترم مبنی بر کمک به اداره کتابخانه ها جهت تعمیر و نصب دیوار کشی محل بخش کودک اداره.

 4.اقدام لازم در خصوص عضویت دانش آموزان در کتابخانه ها توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان.

 5.حضور اداره کتابخانه در مدارس جهت معرفی کتابخانه و تبریک سال جدید تحصیلی جهت افزایش انگیزه به امر مطالعه و کتابخانه.

6.درنظر گرفتن بودجه لازم درخصوص IT، مقاوم سازی کتابخانه ها وشاداب سازی آن از بودجه سال 92 .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا