به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ،‌جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد به ریاست عزیزا... سیفی فرماندار تشکیل شد.

عزیزا...سیفی در این جلسه با اشاره به اهمیت بحث کتاب وکتابخوانی افزود: در ترویج فرهنگ مطالعه نکته اساسی این موضوع است که ساز و کارهای لازم در جهت علاقه مند نمودن مردم به سمت این فرهنگ تعریف شود.

فرماندار با بیان اینکه کتابخانه ها از مهمترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می شوند خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته به لحاظ تجهیز و نیز توسعه فضاهای کتابخانه در شهرستان یزد شاهد پیشرفت بوده ایم و امیدواریم با تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز شاهد تحول چشمگیر در این حوزه باشیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد اظهار داشت: در هر کشوری که شرایط کتابخوانی و مطالعه فراهم شده، آن کشور به سمت پیشرفت و حرکت کرده است.

در ادامه پارسائیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: هر چند استان یزد از لحاظ کمیت حائز رتبه های برتر کشوری است ولیکن از لحاظ کیفیت با استانداردها فاصله زیادی داریم که ظرفیت ایجاد شده از سوی  انجمن خیرین می تواند در بالا بردن کیفیت کتابخانه ها و فعایتهای آنها  بسیار موثر باشد.

در این جلسه مقرر شد از محل حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مبلغ 20 میلیون ریال به کتابخانه مشارکتی امامزاده جعفر کمک نقدی صورت پذیرد.

همچنین قبل از هفته کتاب جلسه بعدی انجمن با دعوت از سایر دستگاههای ذیربط در محل فرمانداری تشکیل تا هماهنگی های لازم در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم صورت پذیرد.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا