در پیامی به مناسبت آغاز بیست و یکمین دوره هفته کتاب بر نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه تأکید کرد.

عزیزا...سیفی در این پیام با بیان اینکه  کتاب و کتابخوانی عنصر اصلی و ضروری در زندگی جامعه بشری می باشد آورده است کتاب  به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

فرماندار با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام بر مطالعه و افزایش آگهی سفارش شده است افزوده : اسلام، دینِ دانش و قرآن کریم، دانش را پایه ایمان و بسیار پراهمیت می داند و مسلمانان را به دانش اندوزی توصیه می کند که در این میان کتاب در رسیدن به دانش سهم اصلی را عهده دار است.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه خاطر نشان کرده است: هفته کتاب فرصت مناسبی است در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و در این راستا همه اندیشمندان ، فرهیختگان ، نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توانند با برنامه ریزی در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه گام بردارند.

سيفي در پايان ضمن گراميداشت هفته كتاب و كتابخواني خاطر نشان كرده است همه بايد با توسعه فضاهاي كتابخانه اي و فرهنگ مطالعه بتوانيم زمينه رشد و توسعه بيش از پيش استان و شهرستان را فراهم نماييم.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا