فرماندار تفت با گراميداشت فرا رسيدن هفته كتاب و كتابخواني بر تلاش همه دستگاههاي فرهنگي در ترويج فرهنگ اصيل كتابخواني به ويژه در ميان نوجوانان و جوانان تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "ابوالقاسم دهقان" در گفتگويي اختصاصي به مناسبت فرا رسيدن هفته كتاب و كتابخواني، اين مناسبت را به همگان به ويژه كتابداران خدوم شهرستان تفت تبريك گفت و افزود: كتاب، عنصر اصلي و حقيقي رشد و پيشرفت هر جامعه است و هر اجتماعي كه مردمانش با مطالعه و كتابخواني عجين شده باشند پيش از ساير جوامع به پله هاي رشد و تعالي دست خواهد يافت.

فرماندار تفت با بيان اين كه یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است گفت: بايد تلاش شود تا عادت خوب و ارزشمند مطالعه روزانه در ميان يكايك افراد جامعه ترويج شود و كتاب به يكي از ضروريات سبد خريد خانوار ها مبدل گردد.

وي با تاكيد بر ترغيب نوجوانان و جوانان ميهن عزيز اسلامي به كتاب و كتابخواني اظهار داشت: هر كشوري كه مردمانش خود را به مطالعه و كتابخواني سودمند عادت داده باشند در برابر تهاجمات فرهنگي بيگانگان مصون كرده و مي تواند با سرافرازي مسير رشد و ترقي را بپيمايد.

فرماندار تفت با اشاره به بيايانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) كه فرمودند "برای یک ملت، خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سر و کار نداشته باشند و برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب مأنوس و همواره در حال بهره گیری از آن- یعنی آموختن چیزهای تازه- باشد" اظهار داشت: توجه به رفع دغدغه هاي معظم له در عرصه ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني بايد با جديت پيگيري شود.

 

دهقان با قدرداني از خدمات دست اندر كاران فرهنگي شهرستان تفت در پويايي نهضت مطالعه مفيد، با قدرداني از همه آنان گفت: اگرچه شاهد اتفاقات مناسب و تحولات مثبتي در عرصه ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در شهرستان هستيم اما با توجه به قابليت هاي بالا و عظيم فرهنگي مردم اين شهرستان، بايد اين اقدامات گسترش و تداوم يابد.

وی  با بیان این که وظیفه همه افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسأله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند از خدمات و تلاش های اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صمیمانه قدردانی کرد و گفت: بي ترديد كسب رتبه برتر انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان تفت در سطح استان در سال جاري، بيانگر قابليت هاي بالاي فرهنگي اين شهرستان است.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا