چهارمین جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي ابركوه و همچنین کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان ، اسماعیل برزگر زاده، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)اظهار داشت : آن چیزی که باعث فعال شدن ذهن می شود مطالعه و کتابخوانی می باشد و در این راستا انحراف ها  مشخص و شخص می تواند راه مستقیم را پیدا کند.

وی در ادامه به فواید مطالعه اشاره نمود و گفت: مطالعه باعث کسب مهارت زندگی می شود و همچنین تمرکز و اعتماد به نفس با عادت کردن به مطالعه ، افزایش می یابد.

وی بیان نمود که کتابخوانی به شخص امکان اظهار نظر می دهد و قوای استدلال شخص افزایش پیدا می کند و باعث تغییر زندگی فرد به سمت کمال می شود. و ادیان الهی ماندگاریشان از طریق کتاب بوده است.

در ادامه جلسه برزگر رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه، دستور کار جلسه را قرائت نمود.
برزگر ابتدا  برنامه گزارشی از فعالیتهای اداره کتابخانه را مطرح و سپس به مصوبات جلسه قبل اشاره نمود و اجرایی شدن آنها را ارزیابی نمود.

برزگر در ادامه به برگزاری برنامه های هفته کتاب در پایان ماه سال جاری اشاره نمود و گفت: برای برگزار شدن این برنامه ها در دو سطح کتابخانه ای و شهرستانی،  برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است که انشالله به خوبی اجرایی می شود و این نیز همکاری دستگاههای فرهنگی شهرستان را می طلبد. در ادامه برزگر برنامه های هفته کتاب را تشریح و نظر اعضاء را این خصوص جویا شد.

برزگر گفت: دستور کار سوم جلسه بحث وگفتگو در خصوص عملکرد انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان می باشد. وی ادامه داد: این انجمن در حدود یکسال از فعالیت آن می گذرد که اهداف و برنامه های آن برای اعضا مشخص شده است. وی به عملکرد این انجمن در خصوص زمین های اهدایی و کمک های مردمی اشاره نمود و خواستار فعالیت بیشتر این انجمن با توجه به حضور آقای امیدی مدیر عامل این انجمن شد و از اعضای محترم نیز خواست که در این امر، اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز را یاری نمایند.

 

** از مهمترین مصوبات این جلسه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

 1.بازدید از مسجد فاطمه الزهراء(س) واقع در میدان بسیج در خصوص راه اندازی کتابخانه عمومی.

 2. آشنا کردن عموم با فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ایام سوگواری امام حسین(ع) .

3. تقدیر از اعصای فعال کتابخانه، خیر نمونه و یاوران کتابخانه و خردسال ترین و زنان خانه دار فعال و همچنین از اعضای فعال شبکه کتابخوانان حرفه ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی.

4. برگزاری جلسه قصه گویی و کتابخوانی ویژه کودکان در هفته کتاب و کتابخوانی.

5. برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی ویژه هفته کتابخوانی.

6.تهیه بروشور های فرهنگی جهت معرفی برنامه های کتابخانه های عمومی.

7.هماهنگی در خصوص بازدید مدارس و قشرهای مختلف جهت بازدید از کتابخانه ها.

8.عضویت رایگان کتابخانه ها در این هفته و اخد مبلغ 500 تومان جهت صدور کارت عضویت.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا