امام جمعه تفت در دیدار با کتابداران این شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابداری بهترین و والاترین خدمت به کشور در عرصه فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین "محمدرضا مدیح" ضمن گرامیداشت هفته كتاب و كتابخوانی اظهار داشت: یکی از چیزهایی که باعث رشد هر کشوری می‌شود، رونق علمی آن کشور دانست که این امر نیز تنها با رواج کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود.
امام جمعه تفت افزود: کار کتابخانه‌ای بهترین و والاترین خدمت فرهنگی در جامعه است و کتابداران، سربازان و خادمان عرصه علمی و فرهنگی جامعه هستند.
وی تصریح کرد: باید سعی کنیم بهترین فضا و ساختمان‌ها را در سطح شهر به کتابخانه‌ها اختصاص دهیم تا زمینه جذب مردم و جوانان به محیط‌های امن و دلنشین مطالعه فراهم شود.
مدیح همچنین تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان و شهرستان‌ها را امری مطلوب دانست و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری خیّران، دست اندرکاران حوزه فرهنگ و کتابداران، شاهد رونق کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر تفت باشیم.
وی ابراز امیدورای کرد بتواند در آینده‌ای نزدیک از کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیدن کند.
در ابتدای دیدار، "هادی قاسمی" رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت ضمن تقدیر و تشكر از عنایت حجت‌الاسلام مدیح به مجموعه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، به ارائه گزارشی از وضعیت كتابخانه‌های تحت پوشش اداره کتابخانه‌های تفت  پرداخت.
در پایان این دیدار صمیمی که صبح شنبه 2 آذر و همزمان با آخرین روز از هفته کتاب برگزار شد، کتابداران مشکلات و مسائل خود را با امام جمعه تفت مطرح کردند و حجت‌الاسلام مدیح نیز قول پیگیری داد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا