حسین مسرّت


گزارش : حسین مسرّت: شال و کلاه کردیم و به همراه علی آقا زهرایی به سوی کهن دیار میبد رخت بربستیم .پای در دانشگاه نوبنیاد آیت الله حایری میبد نهادیم .دانشجویان خوشرو ایران شناسی به پیشوازمان آمدند. در راهرو ورودی ،نمایشگاه خوبی از صنایع دستی و خوارکی های شهر خود فراهم کرده بودند وآن گاه نمایشگاه خوشنویسی از کشف الاسرار که همزمان با این همایش ،یاد میبدی نویسنده تفسیر گرانسنگ کشف الاسرار و عدة الابرار هم گرامی داشته می شد ،در پیش رو بود. برنامه با اجرای خوب حمیدرضا امیری که هم دانشجوی ارشد ایرانشناسی این دانشگاه بود وهم مجری توانمند سیمای مرکز یزد ، آغاز شد.
    خیرمقدم و گزارش آقایان دکتر کلانتری ( رئیس دانشگاه) و استاد عبد العظیم پویا ( مدیر عامل بنیاد میبدی) وسپس دکتر منصور طرفداری ( مدیر گروه ایران شناسی)را شنیدیم .آن گاه نوبت به تکنوازی دوتار بوسیلۀ استاد پیمان غمخوار احمدی از تربت جام فرارسید که دقایقی شرکت کنندگان را مسحور هنر نمایی خود کرد .شعر خوانی دانشجویان بومی مناطق گوناگون ایران با گویش خودشان آغازگر بخش دیگری از همایش بود .پذیرایی از حضار بوسیله دختران دانشجو با لباس های بومی، رنگ دیگری به این همایش داد . استاد حمید گلاب زاده که زمانی بنیانگزار مرکز کرمان شناسی بود و خود از میبدی تباران است ،دقایقی با حضار از ارجمندی جایگاه استاد دکتر باستانی پاریزی، ایران شناس کشوری گفت .پایان بخش این همایش، اهدای جوایز ولوح تقدیر به برگزیدگان مسابقۀ خوشنویسی ، برترین پایان نامه و دانشجویان برتر در رشته های گوناگون این دانشگاه بود.قرار است ششمین همایش این دانشگاه در سطح کشور همراه با فراخوان مقالات باشد. همزمان با این همایش ،ویژه نامۀ قلمستان ، کار دانشجویان ایران شناسی به افراد داده شد که در بردارندۀ گفتارهای وزینی بود.
      آنچه در این شب ، باعث شادمانی ما گردید ،همّت بنیاد میبدی ( با ریاست دکتر جندقی ) در بنیان این دانشگاه و ساختمان گروه علوم انسانی و نیز برگزاری این همایش

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا